آشنایی با انواع تردمیل خانگی و کاربردهای آن

ژیوار

در سال‌های اخیر، تناسب اندام برای بسیاری از افراد به اولویت اصلی زندگی‌شان تبدیل شده است. به همین خاطر امروزه، افراد از دستگاه‌های لاغری، چربی‌سوزی و تناسب اندام در باشگاه‌های ورزشی یا منازل خود استفاده می‌کنند. هر دستگاهی براساس نوع چربی‌سوزی و میزان چربی هر فرد مورد استفاده او قرار می‌گیرد. یکی از پرکاربردترین این دستگاه‌ها، تردمیل بوده که نوعی پیاده‌روی ثابت محسوب می‌شود. در دستگاه تردمیل، موتور آن یا نیروی پای شما باعث چرخش تسمه و سپس حرکت صفحه تردمیل می‌شود که در نوع برقی آن شما می‌توانید سرعت آن را طبق برنامه خود تنظیم کنید. با افزایش نیاز به زندگی سالم، افراد بیشتری تمرینات خانگی را به عنوان وسیله‌ای مناسب برای تناسب اندام انجام می‌دهند؛ بدین جهت تردمیل‌ خانگی به گزینه‌ای محبوب برای تمرینات استقامتی‌شان تبدیل شده است.

کاماپرس در این مطلب به بررسی هدف افراد برای استفاده از تردمیل و معرفی انواع تردمیل خانگی می‌پردازد.

چرا افراد از دستگاه تردمیل استفاده می‌کنند؟

کاهش وزن: به طور کلی سوختن کالری موجب کاهش وزن افراد می‌شود. استفاده از تردمیل نیز باعت سوختن کالری و بالتبع کم شدن وزن می‌شود. مقدار کالری سوزی با تردمیل به شدت، زمان و سرعت شما نیز بستگی دارد.

تقویت ماهیچه‌ها: پیاده‌روی برای تقویت ماهیچه‌ها بسیار موثر است دارد؛ به همین دلیل دستگاه تردمیل وسیله‌ی مناسبی برای تقویت و فرم گرفتن ماهیچه‌ها به شمار می‌رود.

بهبود شرایط قلبی: تمرین‌های هوازی گردش خون را بالا برده و شرایط قلب را بهبود می‌بخشد. همچنین با پیاده‌روی بر تردمیل استقامت و انعطاف‌پذیری مفاصل خود را نیز افزایش می‌دهید.

دریان سفر امید

انواع تردمیل خانگی

تردمیل مکانیکی: این تردمیل خانگی نیروی خود را از تلاش کاربر می‌گیرد. به این معنا که فرد باید پاهای خود را بر ریل تردمیل فشار داده تا حرکت کند. این تردمیل برای افرادی که به دنبال سوزاندن کالری بیشتر و انجام تمرینات شدیدتر هستند، مناسب است. تردمیل خانگی مکانیکی به دلیل هزینه‌ی نسبتا پایین و نیاز نداشتن به برق، انتخابی مقرون به صرفه و مناسب برای بسیاری از ورزشکاران است. به علاوه، به علت نداشتن موتور، اغلب کوچک‌تر بوده و برای کسانی که فضای محدودی دارند گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

تردمیل موتوری یا برقی: این تردمیل خانگی با موتور کار می‌کند؛ به طوریکه تسمه زیر پای کاربر شروع به حرکت می‌کند. دارای برنامه‌های تمرینی متعدد، سرعت قابل تنظیم و تنظیمات شیب نیز بوده که آن را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران مبتدی و پیشرفته تبدیل کرده است. این مدل تردمیل‌، رایج‌ترین نوع تردمیل خانگی بوده و در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. بزرگ‌ترین ویژگی این نوع تردمیل راحتی آن است چراکه موتور تمام کارها را انجام می‌دهد و نیازی نیست نگران زمین خوردن در طول تمرین باشید. به علاوه می‌توانید از بین برنامه‌های از پیش تعیین‌ شده‌ی آن به طرق مختلف خود را به چالش بکشید. قیمت این محصولات بیشتر از تردمیل‌ خانگی مکانیکی است.  هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز بیشتر است. به علاوه به دلیل وجود موتور و تسمه، صدای بیشتری نسبت به تردمیل‌ خانگی مکانیکی دارد که شاید خیلی مناسب زندگی آپارتمان‌نشینی نباشد.

تردمیل تاشو: تردمیل خانگی تاشو برای افرادی که فضای تمرینی محدودی دارند، گزینه‌ای مناسب است تا پس از استفاده به راحتی آن را تا کرده و در گوشه‌ای قرار دهند. این مدل در هر دو نوع مکانیکی و برقی وجود دارد. یکی از مزایای اصلی تردمیل خانگی تاشو، جابه‌جایی آسان آن است.

تردمیل شیب‌دار: تردمیل خانگی شیب‌دار به شما این امکان را می‌دهد تا سطح شیب را کاهش یا افزایش دهید و مدل دویدن خود را به دویدن در زمین‌های مختلف مانند تپه‌، دره‌ و کوه‌ شبیه‌سازی کنید. برای افرادی که می‌خواهند استقامت خود را افزایش دهند این تردمیل خانگی انتخابی ایده‌آل است چراکه تمرینات را چالش برانگیز و سرگرم‌کننده می‌کند. با این نوع تردمیل نسبت به تردمیل‌های سنتی عضلات بیشتری در بدن شما درگیر خواهد شد. همچنین فشار کمتری به مفاصل وارد می‌شود و گزینه خوبی برای کسانی بوده که مشکلات مفصلی دارند. تردمیل‌های شیب‌دار حجیم و سنگین‌تر از تردمیل‌های سنتی هستند؛ فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و حرکت بر آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. همچنین نسبت به سایر تردمیل‌ها گران‌تر نیز هستند.

خرید تردمیل خانگی از “رزان‌ کالا”

رزان کالا، فروشگاه انواع لوازم ورزشی مانند تردمیل خانگی و باشگاهی، انواع دوچرخه ثابت شامل چرخ ثابت‌های ایستاده و چرخ ثابت‌های صندلی‌دار، دوچرخه ثابت اسپینینگ، انواع الپتیکال و اسکی فضایی، لوازم پزشکی و ماساژ همچنین صندلی‌های ماساژور و انواع ماشین شارژی است. این مجموعه لوازم و تجهیزات ورزشی مورد نیاز شما را از بهترین برندهای روز دنیا با ارزان‌ترین قیمت بازار و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند. جهت دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه با شماره تلفن‌های 02166274092 یا 02144514997 تماس بگیرید. برای تسهیل در فرآیند ثبت سفارش خود نیز می‌توانید به نشانی اینترنتی https://rozankala.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رزان کالا
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز