آریا مدتور ؛ پلتفرمی برای جذب بیماران خارجی

ژیوار

صنعت پزشکی ایران هرروز در حال پیشرفت است و بیماران زیادی از کشورهای مختلف برای انجام خدمات درمانی به کشورمان می‌آیند. ظرفیت گردشگری سلامت ایران بر کسی پوشیده نیست و اگر به این صنعت پرسود و ارزآور توجه شود، شاهد ورود گردشگران از کشورهای مختلف اروپایی به ایران خواهیم بود. در این بین طراحی پلتفرم‌هایی که به کمک مسافران خارجی بیاید و اطلاعات جامعی را در خصوص سیر درمان و انتخاب هتل و غیره در اختیارشان بگذارد نیاز مهمی تلقی می‌شود. موضوعی که گروه «گردشگری سلامت آریا» با طراحی پلتفرم «آریامدتور» بدان پرداخته و این نیاز را مرتفع کرده است.

در همین رابطه با حسین یاراحمدی؛ مدیرعامل پلتفرم آریا مدتور به گفت‌وگو پرداختیم.

یاراحمدی در خصوص ایده اولیه راه‌اندازی این پلتفرم می‌گوید: ایده اولیه راه‌اندازی پلتفرم آریامدتور از زمانی شکل گرفت که به این موضوع بیش از قبل واقف شدیم که تعداد مخاطب غیرایرانی که برای انجام خدمات پزشکی و سلامت به ایران می‌آیند، زیاد است. اما مابه‌ازای آن سرویس‌های مختلف پزشکی و سلامتی و گردشگری موجود در ایران زیاد نیست و خدماتی را که گردشگر دریافت می‌کند به صورت محدود است. در این مسیر با برخی از پزشکان تعامل داشتیم، اما به صورت مستمر و با انگیزه‌تر با این صنعت آشنا شدیم، خلاهای موجود را بررسی و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کردیم و در نهایت تصمیم به اصلاح و مدرنیته کردن این صنعت گرفتیم. در واقع شروع کار ما اینگونه بود. ایده اولیه از سال 95 شروع شد و حالا بیشتر از 8 سال است که روی این صنعت متمرکز شده‌ایم.

او با بیان اینکه حوزه پزشکی ایران بسیار پیشرفته است و تجهیزات و خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهد، حتی از خیلی کشورهای منطقه مجهزتر و کامل‌تر است، می‌گوید: هدف قلبی ما نشان دادن توانمندی‌های ایران و ایرانی در شاخه‌های پزشکی، سلامتی و گردشگری به تمام دنیا است. نباید خودمان را دست‌کم بگیریم، توانمندی‌های زیادی داریم که یکی از این حوزه‌ها پزشکی است، در واقع این هدف کلان ما را شامل می‌شود. اما اهداف بیزینسی را نیز دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم لیدر گردشگری سلامت ایران باشیم. با تلاش‌هایی که در تمام این سال‌ها انجام دادیم حالا در حوزه آنلاین به این نقطه رسیدیم که چند هزار مخاطب به ما پیغام می‌دهند و تعداد قابل توجهی برای بحث سلامت به ایران می‌آیند و به انجام مراقبت‌های پزشکی و عمل جراحی و غیره می‌پردازند.

گردشگری سلامت-کاماپرس

دریان سفر امید

توسعه گردشگری سلامت با نگاه فرآیند محور

مدیرعامل مدتور ادامه می‌دهد: بسیاری از مجموعه‌های دیگر که در این صنعت فعالیت می‌کردند در مسیر ما قرار گرفته و اصلاحاتی را انجام داده‌اند که به پیشبرد اهداف آن‌ها کمک کرده است. با نگاه فرآیند محوری که داشتیم توانسته‌‎ایم اعتماد مخاطب را جذب کنیم. به‌طوری که متقاضی از نقطه صفر در منزل خود به ما پیغام می‌دهد و صفر تا صد کارهای او را انجام می‌دهیم. دامنه فعالیت ما گسترده است و از هتل و ترانسفر فرودگاهی تا پزشک معالج و خدمات جانبی و حتی گردشگری از طریق مدتور به مخاطب ارائه می‌شود.

او ادامه داد: البته در دل این هدف، اهداف دیگری را ترسیم کردیم که علاوه بر تهران در دیگر شهرها هم شعبه داشته باشیم. قبل از اپیدمی کرونا شرایط بهتر بود و کرونا ورود گردشگر سلامت را به ایران به شدت کاهش داد. اما الان در مسیر رشد هستیم و فعالیت‌هایمان را گسترش داده‌ایم و در حال اخذ نمایندگی در شهرهای مختلف هستیم. قصد داریم حتی شهرهایی که مقصد گردشگری سلامت نیستند را در این صنعت بیاوریم و به شهرهای مختلف کمک کنیم تا توانمند شوند و نمایندگی‌های خود را به این شهرها ببریم.

یاراحمدی در مورد چشم‌اندازهای آریا مدتور می‌گوید: یک سری برنامه‌های توسعه شعب نیز داریم. مراوده دو طرفه با دیگر کشورها را هم در دستور کار قرار داده‌ایم و در مرحله انتخاب شرکا و سرمایه‌گذار هستیم. می‌خواهیم پلتفرم‌های مرتبط با سه مقوله گردشگری سلامت، گردشگری و سلامت و هرچیزی که به این سه حوزه مرتبط می‌شود را به صورت فعال‌تر و مسنجم‌تر دنبال کنیم و بازیگر این سه حوزه باشیم.

بیشتر بخوانید:

فعالیت در عین شفافیت

یاراحمدی با اشاره به اینکه پلتفرم آریا مدتور به سه زبان انگلیسی، عربی و روسی به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد، گفت: البته سایت فارسی هم داریم و بیشتر برای مخاطبان ایرانی است. اما هدف اصلی برای این سه سایت، مخاطبان خارجی است؛ مخاطب از طرق مختلف ما را پیدا می‌کند و از آن لحظه‌ای که با ما ارتباط می‌گیرد، تمام نیازهایش را برطرف می‌کنیم. ویزا، مترجم، هتل، پزشک و برنامه گردشگری را به او ارائه می‌دهیم. همه این فرآیندها با صداقت به مخاطب ارائه می‌شود، همه جوانب را می‌سنجیم و قول نابه‌جا نمی‌دهیم و تمام نیازهای متقاضی را برآورده می‌کنیم.

انتهای پیام

مرتبط با : آریامدتور
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز