آذری جهرمی درباره فرصت استقلال چه گفت؟

لست سکند

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات که این روزها کری خوانی های غیر معمول او برای تیم فوتبال استقلال و پاسخ تند فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به او جنجالی شده است امروز با انتشار یادداشتی در روزنامه شرق درباره یک موضوع حساس و مهم دیگر، نظر متفاوت و جالبی ارائه کرد.

به گزارش کاماپرس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از کاندیداهای احتمالی و حتی به زعم برخی فعالان و کارشناسان سیاسی، از شانس های انتخابات 1400 به شمار می رفت اما قوانین تازه انتخاباتی، محدودیت های سنی ایجاد کرد و او به صورتی خبرساز از این انتخابات بازماند.

خبرسازی بعدی آذری جهرمی که می توان از عنوان حاشیه سازی هم برای آن استفاده کرد کری خوانی غیرمعمول او برای استقلال بود که واکنش شدید فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان را به دنبال داشت و این موضوع به حاشیه و جنجالی تبدیل شد که مشخص نیست دامنه آن تا کجا کشیده شود.

آذری جهرمی در یادداشت امروز خود در روزنامه شرق نیز به اظهارنظر در حوزه اشتغال پرداخته و به نظر می رسد در این یادداشت به برخی کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 و وعده ها و ادعاهای آنها کنایه زده است.

تیتر کنایه آمیز وزیر ارتباطات

راز آسمان پایتخت

حتی انتخاب عنوان این یادداشت – عنوان این یادداشت : «سر کار گذاشتن یا ایجاد کار»  است – نیز به نوعی متفاوت است و می تواند کنایه آمیز بودن آن را نشان دهد.

وزیر جوان ارتباطات در بخشی از این یادداشت نوشته است؛ انتخابات، فرصت گزینش راهِ پیش‌ روی یک کشور است … نرخ اشتغال را به‌راحتی می‌توان بالا برد. بله، به سادگی! مثلا تعریف شغل را تغییر دهید و بگویید هرکس در هفته یک ساعت کار کرد، شاغل است! یا مثلا بگوییم از دید ما، کار در منزل شغل است و آن را به جمعیت شاغل اضافه کنیم (شغل بدون بیمه و تضمین دستمزد هم جالب است).

وی در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته است؛ حتی راه‌های ساده‌تری هم دارد؛ مثلا به‌جای اینکه هفته‌ای یک بار خیابان‌ها را جارو کنیم، در روز، سه بار جارو کنیم. آن وقت می‌توانیم تعداد رفتگرها را سه‌برابر کنیم. البته این دو مورد نه یک شوخی بی‌مزه، بلكه حقیقت و تجربه‌ تلخِ طی‌شده در سال‌های گذشته بوده است!

اخبار و گزارش های مهم و پربازدید را بخوانید:

نمی شود روی سر مردم آرایشگری یاد گرفت!

آذری جهرمی همچنین در این یادداشت ایجاد شغل را فرصت خود شناسی و فرصت استقلال دانسته و در توضیح این امر، نوشته است: وقتی شغل صرفا و صرفا به‌عنوان محل درآمد نگاه شود؛ همان جایی است که ما شروع می‌کنیم به «سرکار گذاشتن مردم» به‌جای «فرصت کاری ساختن». وقتی درآمد تنها ویژگی شغل باشد؛ یعنی ما شغل را ابزار «زنده‌ماندن» دانسته‌ایم … اشتغال‌زایی یک‌شبه رقم نمی‌خورد. نمی‌شود روی سر مردم آرایشگری یاد گرفت؛ برای آزمون ایده‌های خامی که هیچ ردپایی نه در ایران دارند و نه در جهان. ایجاد شغل، یعنی ایجاد فرصت رشد، فرصت خودشناسی و فرصت استقلال.

شاید بخشی از این قسمت‌ها را بتوان با پول، یارانه یا هر بسته کمک‌دولتی تهیه کرد؛ اما شغل فراتر از اینهاست. شغل تنها به معنای درآمدی برای «زنده‌ماندن» نیست؛ بلکه با شغل است که یک شهروند می‌تواند به خودش فرصت کسب تجربه یا فرصت بهتر دیدن جهان یا حتی شناختن خودش را بدهد. مردم به کار نیاز دارند؛ نه سر کار گذاشتن … .

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : محمدجواد آذری جهرمی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آذری جهرمی درباره فرصت استقلال چه گفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز