آب سرد صمت بر تنور داغ قاچاقچیان لوازم خانگی

لوازم خانگی-کاماپرس
ژیوار

سخنگوی وزارت صمت در اظهارات اخیر خود، از احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی و افزایش توان رقابت در بین تولیدکنندگان خبر داده است، اما آیا این احتمال به اجرا می‌رسد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این باره گفته‌است: واردات کالایی که تولید آن بالا و قدرت رقابت دارد، می‌تواند بررسی و حذف شود.

وزارت صمت معتقد است تصمیم ممنوعیت واردات تا ابد پابرجا نخواهد‌ماند.

اما آیا برندهای داخلی که در یکسال گذشته انحصار بازار را در دست داشتند، از این تصمیم خوشحال‌ خواهند‌شد؟

دریان سفر امید

سال گذشته با تاکید رهبری، واردات لوازم خانگی به ویژه دو برند مشهور کره‌ای ممنوع شد تا تولید داخل جان بگیرد، اما رصد بازار نشان می‌دهد تولیدکننده داخلی توان پاسخگویی به نیاز بازار را نداشته و تنها با انحصاری شدن بازار یکه تازی کرده‌است.

بخشی دیگر این تصمیم به موضوع واقعی شدن قیمت از سوی تولیدکنندگان باز می‌گردد که ستاد تنظیم بازار در این باره هشدار داده‌است، اگر قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان واقعی نشود، واردات را آزاد می‌کنیم.

هشدار ستاد تنظیم بازار حاکی از آن است که تولیدکننده از شرایط ممنوع بودن واردات نهایت استفاده را داشته است.

حال در صورتی که ممنوعیت واردات لوازم خانگی لغو شود، رقابت در بازاری که مردم به دنبال برندهای خارجی هستند، سخت خواهد‌ شد. از سویی دیگر جذب مشتری به دلیل پیشینه این تصمیم هم دشوارتر از قبل خواهد بود.

در شرایط فعلی بخش زیادی از نیاز بازار به لوازم خانگی خارجی از طریق قاچاق تامین می‌شود که محصول نهایی را با قیمت بالاتری به دست مشتری می‌رساند؛ با لغو این ممنوعیت کسب و کار قاچاقچیان لوازم خانگی هم سرد می‌شود.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز