آبشار ۷ طبقه ریوو کجاست؟ + بهترین تور منطقه

آبشار ریوو_کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

آبشار ۷ طبقه ریوو در استان گیلان و منطقه تالش نزدیکی ییلاق برزبیل قرار دارد. این آبشار در مسیر جاده اسالم به خلخال واقع‌شده و یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه تالش به‌حساب می‌آید.

به گزارش کاماپرس، آبشار ریوو دارای ارتفاع ۳۰ الی ۴۰ متر از سطح زمین بوده که از بالای یک دیواره سنگی به‌صورت کاملاً عمود سرازیر می‌شود و منظره‌ای جالب و روح‌نواز در کنار درختان سر به فلک کشیده به وجود می‌آورد.

از ویژگی‌های متمایز این آبشار و منطقه برزبیل بکر و تا حدودی ناشناخته بودن آن است. این منطقه بسیار بکر و دست‌نخورده بوده و آن‌قدر تمیز است که همه گردشگران از طراوت و سکوت و همچنین آرامش عجیب حاکم بر آن نهایت لذت را می‌برند.

بیشتر بخوانید

آبشار ریوو مجموعاً هفت آبشار دارد که از اقامتگاه راستین شروع می‌شود. ولی آن را به اسم چهار آبشار می‌شناسند. آبشار اصلی به اسم آبشار چهارم است. این آبشار به‌صورت پله‌ای ۸۶ متر است و کارگاه فرود اختصاصی نیز در آن نصب‌شده و اگر پله و شکست آبشار را در نظر نگیریم، بلندی آبشار حدود ۷۰ متر می‌شود. مسیر دسترسی بسیار آسان و از خطبه سرا به اقامتگاه راستین تالش و سپس با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به آن می‌رسید.

آبشار ریوو_کاماپرس

جاذبه های روستای تاریخی خطبه سرا در نزدیکی آبشار ریوو

روستای تاریخی خطبه سرا همچون دیگر نقاط کشور ما آثاری از روزگار عظمت ایران را در سینه کوه‌ها و قله‌های بلند خود حفظ کرده است. برخلاف سایر نقاط تالش که به‌صورت مقطعی مورد سکونت بودند این روستا بدون وقفه و در ادوار مختلف تاریخ مورد سکونت قرارگرفته است. شواهد و مدارک باستان‌شناختی نشان می‌دهد این منطقه از اولین زیستگاه‌های انسان اولیه بوده و یکی از مراکز مهم توسعه تمدن ایرانی محسوب می‌‌شود. روستای خطبه سرا در ۲۴ کیلومتری شمال شهر هشت پر واقع‌شده است که مرکز شهرستان تالش واقع در نزدیکی آستارا است.

بهترین زمان بازدید از آبشار ریوو

بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار و تابستان است. در این فصول، آب آبشار پر جریان تر است و مناظر طبیعی اطراف آن سرسبز و زیباتر به چشم می‌آید.

همچنین، آب‌وهوای معتدل و دلپذیر در این دو فصل، امکان لذت بردن از طبیعت و فعالیت‌های تفریحی مانند پیاده‌روی و کوهنوردی را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

امکان پیاده‌روی و کوهنوردی در اطراف آبشار ۷ طبقه ریوو تا برزبیل وجود دارد و ازآنجاکه این منطقه جزو ییلاقات بکر و زیبای تالش محسوب می‌شود مسیرهای پیاده‌روی و ترکینگ متعددی در آن وجود دارد.

تورهای گردشگری و کوهنوردی آبشار ریوو

برخی از تورهای گردشگری و کوهنوردی که برای این منطقه برگزار می‌شوند، شامل موارد زیر است:

  • تور آبشار ریوو تا راه چوبی جوکندان برزبیل
  • تور ناشناخته‌های تالش تمشلونه تا آبشار ریوو (شامل ۴ ساعت آفرود سواری در ییلاقات بکر و بازدید از آبشار ریوو تا برزبیل)
  • ترکینگ در ییلاقات تالش؛ برزبیل به آبشار ریو وو (شامل کمپ زدن در ییلاقات و پیاده‌روی در جنگل‌های هیرکانی تا آبشار ریوو به طول حدود ۱۲ کیلومتر)

بنابراین، علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی می‌توانند با همراه داشتن تجهیزات لازم، از پیاده‌روی در این مناطق لذت ببرند و از زیبایی‌های طبیعی آبشار ریوو و ییلاقات اطراف آن استفاده کنند.

طول مسیر پیاده‌روی در اطراف آبشار ریوو تا برزبیل با توجه به مسیر انتخابی می‌تواند از چند ساعت تا حدود ۱۲ کیلومتر متغیر باشد. این مناطق دارای طبیعت بکر و زیبایی هستند که امکان لذت بردن از طبیعت‌گردی و کوهنوردی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : دالاهویوتوپین
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز