یارانه 100 هزار تومانی مرحله دوم کرونا چه زمانی پرداخت می شود؟

اولین مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا، ۲۸ آذرماه پرداخت شد، بر همین اساس ممکن است زمان واریز مرحله دوم این یارانه هم روزهای آخر دی ماه یعنی حدود یک هفته دیگر باشد.

به گزارش کاماپرس، ۳۴ میلیون نفر در مرحله دوم پرداخت یارانه ها مشمول دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا هستند، اما تعداد زیادی از متقاضیان که نامشان در بین ۳۴ میلیون نفر مشمول نبود همچنان منتظر هستند که به درخواست اعتراضی آنها به عدم واریز یارانه کرونا توجه شود.

اعتراض هایی که فقط یکی دو روز بعد از واریز یارانه مرحله اول به آن پاسخ داده شد و سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا اعلام کرد وزارت کار و تعاون به زودی وضعیت جامانده ها را بررسی و لیست جدید اعلام می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حتی حسن میرزایی سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا اعلام کرد به ۵/۵ میلیون نفر شناسایی شده یارانه ۱۰۰ هزار تومانی تعلق می گیرد. او گفت:« وزارت کار آن‌هایی را که مستحق هستند اما به دلیل محدودیت منابع در لیست اول یارانه ۱۰۰ هزار تومانی جا نگرفته بودند، در لیست دوم قرار داد. تعداد آن‌ها حدود ۵.۵ میلیون نفر است.

آریاک سفر

به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه اعلام کند که البته زمان آن مشخص نیست، کمک معیشتی دوران کرونا به این گروه هم پرداخت می‌شود.» اما روز یکشنبه ۲۱ دی ماه اعلام شد لیست مشمولین یارانه معیشتی کرونا بسته شده است و به افراد جدید یارانه معیشتی کرونا تعلق نمی‌گیرد.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی برای ۲۵ میلیون نفر واریز می شود

در مرحله اول واریز یارانه کرونا ۳۴ میلیون نفر یارانه دریافت کردند که ۸٫۹ میلیون نفر از آنها افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند. مبلغ یارانه برای این افراد ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است. ۲۵ میلیون نفر دیگر هم افرادی هستند که هیچ در آمد ثابتی ندارند و بیمه پرداز هم نیستند.

این افراد مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت کردند. این یارانه در سه مرحله دیگر به حساب افراد مشمول واریز می شود. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دولت باید چهار نوبت یارانه معیشتی کرونا را تا پایان سال به حساب مشمولان واریز کند. اولین نوبت این یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۸ آذر ماه پرداخت شد و باید در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز تکرار شود.

بر اساس برنامه واریزی سازمان هدفمندسازی یارانه، هر ۱۰ روز یک بار یک یارانه به حساب مشمولین واریز می شود. روز دهم یارانه معیشتی بنزین پرداخت می شود. روز ۲۰ هر ماه به یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی اختصاص دارد. یارانه ۱۰۰ هزار تومانی هم در روزهای آخر ماه پرداخت می شود.

از آنجایی که مرحله اول این یارانه در روز ۲۸ آذر ماه پرداخت شد احتمالا دومین مرحله آن نیز که مربوط به یارانه دی ماه است در هفته آینده انجام می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز