گران ترین خودروی جهان رونمایی شد

ژیوار

وقتی صحبت از خودروهای فوق لوکس و گران به میان می‌آید نام «رولز رویس» است که به ذهن خطور می‌کند. این خودروساز بریتانیایی با رونمایی از سفارشی‌ترین و گران‌ترین خودروی دنیا، بار دیگر توجه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، خودروی «رولز رویس بوت تیل» (Rolls-Royce Boat Tail) در همان نگاه اول اتمسفر کاملا جدید و خاصی را ارائه می‌دهد. طراحی بیرونی آن به طور نفس‌گیری از بدنه قایق‌های تفریحی لوکس دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ الهام گرفته شده و به همین دلیل نام متمایز «بوت تیل» یا در فارسی «دم قایق» را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

طراحی داخلی خودرو نیز از نظر لوکس بودن چیزی از طراحی بیرونی کم ندارد. این فضا دارای تم آبی و ترکیبی از چرم، چوب و فلز بوده و حتی روکش داشبورد نیز از نوعی چوب بسیار نادر ساخته شده است. ساعت لوکس موجود بر روی داشبورد نیز با همکاری برند سوئیسی بووه و به‌ طور اختصاصی برای این خودرو ساخته شده و حتی قابلیت تبدیل شدن به ساعت مچی را دارد.

دریان سفر امید

از لحاظ کارایی، بوت تیل، در زیر کاپوت خود دارای یک موتور ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر توئین توربو است که قدرت آن به ۵۶۳ اسب بخار می‌رسد. در کنار همه این‌ها، بوت تیل یک ماشین لوکس معمولی نیست و از امکانات دیگری نظیر چترهای آفتابی قسمت عقب و بخش میزبان شامل مجموعه پیک نیک، خنک کننده نوشیدنی و ست ظروف لوکس بهره‌مند شده است.

از این خودرو با قیمت سرسام‌آور ۲۸ میلیون دلار تنها سه عدد در جهان وجود دارد که گفته می‌شود یکی از آن‌ها متعلق به خواننده مشهور جی زی و همسرش ستاره‌اش، بیانسه است.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز