گرانی طلا به دلیل افزایش قیمت اونس و رشد تقاضا

ژیوار

با افزایش نرخ ارز و افزایش تقاضا برای خرید طلا ؛ قیمت این فلز گرانبها در بازار افزایش داشته است. این در حالی است که به گفته یک مقام مسول؛ خریداران همچنان برای کسب سود بیشتر به سراغ طلای آب شده می‌روند.

به گزارش کاماپرس؛ چهارمین هفته خرداد ۹۹ با افزایش نرخ ارز و سکه سپری شد و بازار سرمایه همسو با بازارهای مالی دیگر روند صعودی را در پیش گرفت. افزایش نرخ ارز مستقیما تاثیر خود را بر بازار سکه و طلا گذاشت و از مهم ترین عوامل افزایش قیمت  طلا و سکه  بود. در همین حال «ابراهیم محمدولی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت بازار طلا، گفته است: بازار طلا تحت تاثیر نرخ دلار و اونس قرار دارد که در روزهای اخیر هر دوی آنها روندی افزایشی داشته‌اند.

افزایش تقاضا برای خرید طلا

رییس اتحادیه طلا‌و جواهر تهران با بیان اینکه زمانی که بازار ارز دچار نوسان می‌شود، اثر مستقیم بر سکه وطلا می‌گذارد و قیمت ها را تغییر می‌دهد، اضافه کرد: علاوه بر دلار، قیمت اونس جهانی نیز رشد کرده است.

محمدولی ادامه داد: رشد تقاضا نیز در افزایش قیمت طلا و سکه نقش داشته است، به طوری برخی افراد به سراغ خرید و سرمایه‌گذاری در بازارطلا و سکه آمده اند که باعث شده میزان تقاضای سکه در روزهای اخیر افزایش یابد.

دریان سفر امید

سهم بالای خرید طلای آب شده

رییس اتحادیه‌طلا و جواهر تهران با بیان اینکه تقاضا برای سکه و طلای آب‌شده بسیار بیشتر از مصنوعات طلا است، گفت: خریداران تمایل دارند که برای کسب سود بیشتر، اجرتی را بابت خریدطلا پرداخت نکنند به همین دلیل به سراغ طلای آب‌شده می‌روند.

وی افزود: رصد بازار نشان می‌دهد که تنها حدود ۲۰ درصد معاملات مربوط مصنوعات‌طلا (طلای ساخته شده) است و ۸۰ درصد معاملات به سکه و طلای آب‌شده تعلق دارد.

 

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز