کدام بانک ها وام 200 میلیونی با سود کم می‌پردازند؟

معمولا در کشورهایی که تورم بالایی دارند تقاضای مردم برای دریافت وام بسیار زیاد می‌شود. ایران به دلیل شرایط تورمی موجود از این قضیه مستثنی نیست. منتهی نرخ سود وام‌های بانکی بسیار بالا است و مردم به راحتی امکان پرداخت اقساط را ندارند. اما در ایران بانک‌هایی هستند که وام 200 میلیون تومانی با سود کم هم می‌پردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در کشورهای تورمی مردم به دنبال دریافت وام در مبالغ بالا برای تامین کمبود نقدینگی خود هستند. اما از آنجایی که در این کشورها نرخ تورم افزایشی است اگر نرخ سود وام متناسب با تورم رشد نکند، پرداخت آن برای بانک‌ها مقرون به صرفه نیست. شاید به همین علت است که بانک‌ها برای پرداخت وام سخت گیری‌های زیادی دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

با وجود وضعیت تورمی کنونی ایران، برای بانک‌های داخلی هم به صرفه نیست که وام با نرخ سود کم بپردازند. اما برخی بانک‌ها برای رعایت حال مشتریان و با توجه به وضع موجود، وام را با سودی که کمتر از نرخ تورم است به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌کنند.

طبق اطلاعات وبسایت رده، کمترین نرخ سود وام نقدی متعلق به طرح بشارت بانک کشاورزی، طرح تبسم بانک صادرات و تسهیلات با وثیقه سیم کارت است. براساس اخبار موجود این بانک‌ها به کارمندان خود وام 200 میلیون تومانی بدون بهره پرداخت می‌کنند.

میانگین نرخ سود وام بقیه بانک‌ها چقدر است؟

اما بقیه بانک‌ها مثل بانک سامان، بانک کارآفرین یا ایران زمین معمولا وام‌هایی با سود 21 تا 24 درصد به متقاضیان واجد شرایط می‌پردازند. در صورتی که نرخ تورم کشور بالاتر رود، بانک‌های کشور هم یا نرخ سود تسهیلات اعطایی خود را بالا خواهند برد یا در مقابل پرداخت وام مقاومت خواهند کرد. در حال حاضر به جز ایران، کشورهایی مثل ترکیه، ونزوئلا و آرژانتین هم چنین شرایطی دارند.

مرتبط با : بانک ایران زمینبانک سامانبانک صادراتبانک کارآفرینبانک کشاورزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز