پیشنهادات روسای اتاق‌ها به دولت برای نجات کسب و کارها از ورشکستگی

روسای اتاق ایران، اصناف و تعاون در پی ضرر هنگفت کسب وکارهای تولیدی، خدماتی و مراکز متعدد تجاری به دلیل شیوع کرونا از دولت خواستار تحقق چند امر مهم برای حمایت از کسب و کارها شدند.

به گزارش کاماپرس، بنا بر اعلام اتاق بازرگانی ایران، خانه‌نشینی مردم به دلیل کرونا و کاهش تب تقاضا آن هم در بازار شب عید، نه تنها باعث ورشکستکی بسیاری از کسب و کارها شده، بلکه فروش برخی را نیز به شدت پایین آورده است.

تردد در مراکز تجاری به شدت کم شده و به اعتقاد فروشندگان مردم اعتمادی برای خرید کالا ندارند و واهمه و نگرانی آنها از کرونا نیز مانع از خرید می‌شود. این موضوع روسای سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون را خواستار حمایت ویژه از کسب و کارها تا پایان شهریور 99 کرده است. برخی از فعالان اقتصادی در این راستا پیشنهاد بخشش کامل مالیات واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی را به دولت می‌دهند و برخی هم خواهان حمایت‌های مستقیم دولت هستند که نمونه آن رفع مشکلات مرزها و موانع موجود برای صادرات کالاهای ایران است.

آریاک سفر

اما مهم‌ترین مطالبات غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف و بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون از دولت؛ دادن مهلت به کسب و کارها در بازپرداخت اقساط تسهیلاتی، تأمین مالی تولید با شرایط آسان، بخشش بیمه‌ای، تخفیف یا بخشش مالیاتی، بخشش مالیات بر ارزش افزوده و صرف نظر کردن از بدهی‌های آن، بخشش عوارض کسب و کارها توسط شهرداری و تامین منابع ارزان برای مردم جهت افزایش قدرت خرید آنها است.

در این نامه همچنین تاکید شده است دولت این حمایت‌ها را تا پایان شهریور ماه سال 99 از کسب و کارها به عمل آورد.

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز