پیامک نوبت تزریق واکسن کرونا برای سرپرستان خانوار ارسال می‌شود؟

ژیوار

با اوج گیری پیک چهارم کرونا شایعاتی در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که نوبت بندی تزریق واکسن کرونا با ارسال پیامک برای سرپرستان خانوار اطلاع رسانی می شود و زمزمه های نیز در مورد آغاز ثبت نام واکسن شنیده می شود.

به گزارش کاماپرس، شایعات مذکور توسط مسئولان وزارت بهداشت رد شده است و تنها خبری که مورد تائید قرار گرفته این است که ظرف هفته آینده اطلاعات پرونده سلامت خانوارها توسط وزارت بهداشت تکمیل شده و سپس از آن طریق با آدرس و نام وزارت بهداشت از طریق ارسال پیامک برای سرپرست خانوار روش انجام واکسیناسیون و اولویت بندی آن به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

افراد فاقد پرونده الکترونیک سلامت باید چکار کنند؟

دکتر جعفر صادق تبریزیرئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در این باره توضیح داد: افراد یا در سامانه‌های سطح اول پرونده الکترونیک دارند و یا ندارند. اکنون بیش از ۸۵ درصد افراد پرونده الکترونیک سلامت دارند و در طول زمان شیوع کووید۱۹ با آنها تماس گرفته شده و مورد غربالگری تلفنی قرار گرفتند یا توصیه‌های لازم برای عدم ابتلا به بیماری به آنها شده است. اما افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود، در مدت زمانی کوتاه ( ۱۵ دقیقه) اقدام به تشکیل این پرونده کنند.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، وی گفت: تنها مدرک مورد نیاز برای ثبت نام پرونده الکترونیک سلامت، در دست داشتن کارت ملی است و در صورتی که بیماری زمینه‌ای دارند باید مدارکی برای اثبات آن همراه خود ببرند تا اطلاعات به دقت ثبت شود.

دریان سفر امید

تبریزی تصریح کرد: اکثر افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند و بهورز آنها در روستا یا مراقب سلامت در شهر با آنها تماس خواهند گرفت و زمان تزریق واکسن را به آنها اعلام می‌کنند که به پایگاه مربوطه رفته و واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

دکتر تبریزی مجددا تاکید کرد پیامی که در شبکه‌های مجازی مبنی بر ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا دست به دست می‌شود جعلی است و با عاملان این کار برخورد خواهد شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز