کارگران در اولویت تزریق واکسن کرونا ؛ تزریق رایگان به یک شرط

کارگران بعد از کادر درمان جزو اولین اقشار جامعه خواهند بود که واکسن کرونا می زنند و این واکسن به صورت رایگان به آنها تزریق می شود اما اگر کارگری بخواهد مشمول تزریق واکسن رایگان کرونا شود، باید یک شرط مهم وکلیدی رعایت شود. ضمنا تعداد کارگرانی که در این طرح واکسینه می شوند 6 میلیون نفر است.

به گزارش کاماپرس، اهمیت بخش تولید موجب شده است که کارگران در تزریق واکسن کرونا اولویت بگیرند و جزو اقشاری باشند که پیش از دیگران واکسن را تزریق می کنند. واقعیت هم این است که اگر حتی یک کارگر در یک شرکت مبتلا به کرونا شود خطر ابتلای دست جمعی کارگران آن شرکت به کرونا و تعطیلی تولید وجود دارد. این اتفاقی است که طی روزهای اخیر در برخی کارگاه ها و کارخانه ها افتاده و خسارت شدیدی به تولید و کارفرمایان وارد کرده است.

250 هزار تومان هزینه واکسن کرونا از حقوق کارگر کم می شود؟

برخی کارفرمایان برای جلوگیری از این زیان پیش قدم شده اند که هزینه واکسن کرونا را متقبل شوند و کارگران خود را به صورت رایگان و خارج از نوبت بندی ستاد ملی مقابله با کرونا در اولین فرصت واکسینه کنند. ممکن است برخی کارفرمایان این هزینه را به عهده نگیرند و هزینه 250 هزار تومانی واکسن را از حقوق کارگران کم کنند. در واقع شرط مهم رایگان بودن واکسن کرونا برای کارگران این است که کارفرما هزینه آن را بپذیرد.

روزنامه همشهری در این باره نوشته است؛ … وقتی خوانساری از قطعی شدن قرارداد خرید واکسن‌ برای کارگران خبر داد، ابراز امیدواری کرد صاحبان کسب وکارها هزینه تأمین واکسن‌ها را تقبل کنند تا واکسن به صورت رایگان به کارگران تزریق شود؛ اما در ادامه، ریاحی رئیس انجمن واردکنندگان دارو اعلام کرد:  واردکنندگان بخش خصوصی برای تزریق واکسن با کارگر طرف نیستند بلکه با هماهنگی‌های انجام شده هزینه واکسیناسیون کارگران توسط کارفرما‌ها تقبل خواهد شد و این کار بیش از هرچیز به نفع کارفرما و خطوط تولید است.

آریاک سفر

به‌گفته ریاحی، 6 میلیون دوز واکسن تأمین شده برای بخش کارگری کشور از سری واکسن اسپوتنیک روسیه و آسترازنکای سوئد است.

اخبار مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کارگران در اولویت تزریق واکسن کرونا ؛ تزریق رایگان به یک شرط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز