پشت پرده قراردادهای میلیاردی در فوتبال ایران

فوتبال ایران علاوه بر مشکلات مدیریتی در چمبره ای از فساد نیز دست و پا می زند که هر از چندی رسانه ها گوشه هایی از آن را افشا می کنند و این بار نیز روزنامه جام جم در گزارش خود پشت پرده برخی از قراردادهای شائبه انگیز و حاشیه دار بازیکنان و مربیان فوتبال را فاش کرده است.

به گزارش کاماپرس، فوتبال ایران عرصه ایست که متاسفانه فساد به صورت های مختلف در آن رخنه کرده و از مربی گرفته تا داور و بازیکن و ایجنت و مدیرعامل و … درگیر این فساد شده اند. اتهاماتی که مربیان بزرگ و مطرح فوتبال ایران به برخی داوران وارد کرده اند و یا ماجرای شرط بندی هایی که برخی بازیکنان درگیر آنها شدند و یا خبری که همین امروز از خرید کت و شلوار برای مدیرعامل یکی از باشگاه های مطرح از حساب باشگاه منتشر شده، تنها بخش کوچکی از مسائل بغرنجی است که فساد در فوتبال ایران را هشدار می دهند.

توافق برای افزایش 1/5 میلیاردی قرارداد در حال جیگر خوردن!

در این زمینه ، روزنامه جام جم در فصل نقل و انتقالات ، موضوع قراردادهای این فصل فوتبال را زیر ذره بین نقد برده و با این تاکید که اتفاقات عجیبی پشت پنجره نقل‌و‌انتقالات رخ داده که خواندن بخشی از آن جالب است اما به دلیل شکایت احتمالی بازیکنان و باشگاه‌ها، مجبوریم مستقیما به نام آنها اشاره‌ای نکنیم ، نوشته است؛ کی از فوتبالیست‌های نامدار کشورمان برای آن که با سرمربی تیم جدید خود به توافق برسد، مجبور شد به یک جگرکی برود! البته این توافق، نان و آب حسابی هم داشت زیرا قرارداد این بازیکن نسبت به فصل قبل، یک و نیم میلیارد بیشتر شد.

بازیکنی که قیمتش از 500 میلیون به 3 میلیارد جهش کرد

آریاک سفر

مهاجم یک تیم تهرانی، به تازگی به تیم دیگری رفته و شنیده می‌شود قرارداد این بازیکن نسبت به فصل قبل 3 میلیارد افزایش یافته است. در لیگ قبلی، مهاجم یاد شده فقط 500 میلیون تومان قرارداد بسته بود که به خاطر جدایی مجبور شد 10 درصد از پول قرارداد را هم ببخشد، اما حالا 3 میلیارد تومان گرانتر شده و به تیم جذاب‌تری نقل مکان کرده است.

افزایش 7 میلیاردی قرارداد بازیکنی که همیشه شاکی است

یکی از بازیکنان معروف لیگ‌برتر که معمولا چهره‌ای شاکی دارد ، در مذاکره با باشگاهش توانست قراردادی عجیب و غریب امضا کند. او که سال گذشته با باشگاه توافق سه میلیاردی کرده بود، امسال رقم قرارداد خود را به 10 میلیارد تومان رساند! افزایش 7 میلیاردی قرارداد او شاهکاری بود که به دست مدیران باشگاه رقم خورد. جالب اینجاست به آقای بازیکن گفته‌اند به جای بخش عمده‌ای از پولش می‌توانند به او یک واحد آپارتمان در یکی از مناطق خوب تهران بدهند. بازیکن هم قبول کرده است. در قرارداد هم تنها رقم پرداختی را ذکر کرده‌اند و سند زدن خانه به نام او در قرارداد ذکر نشده است.

قراردادی که 8 نفر از آن نان خوردند!

عجیب تر از همه، قرارداد یک بازیکن کاملا معمولی با یک باشگاه بزرگ است که جیب 8نفر را حسابی پر کرد. این بازیکن در فصل قبل تنها 11 بار برای تیمش به میدان رفته بود اما حالا به عنوان یک ستاره و با کلی تبلیغ وارد یک باشگاه بزرگ و پرستاره شد آن هم با قراردادی به مبلغ 3 میلیارد و 250 میلیون تومان. جالب این‌که از این مبلغ تنها 70‌درصد به بازیکن می‌رسد و در 30 درصد دیگر، 7 نفر شریک هستند. از مدیربرنامه‌ و وکیلش گرفته تا مربی تیم پیشین، مربی تیم جدید و دو مدیر باشگاهی به همراه یک واسطه. این اتفاقات فقط در فوتبال ایران رخ می‌دهد.

دروازه بانی که 6 میلیاردی شد

یکی از گلرهای معروف لیگ‌برتر که فصل گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت، به ناگهان 5‌ میلیارد تومان روی رقم قراردادش گذاشت. روز اول او تصور نمی‌کرد مشتری 6‌میلیاردی داشته باشد ولی در چشم به هم زدنی، مشتری دست به نقد را روبه‌روی خود دید و قرارداد رویایی‌اش را امضا کرد.

مربی 50 میلیاردی

جام‌جم اخیرا درباره رقم قرارداد یکی از مربیان دست افشاگری زد. خبر این بود که یک مربی قراردادی 15 میلیاردی با باشگاهی امضا کرده است. حالا خبر رسیده قرارداد سه ساله است و در آن رقم 50 میلیارد تومان ذکر شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز