پایان اجاره نشینی ؛ وعده عجیب وزیر

وزیر راه و شهرسازی طی ادعایی اعلام کرد جشن پایان مستاجری مردم ایران را برگزار می‌کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اقتصادآنلاین، در حالی که ایران در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد و قیمت مسکن رکوردهای عجیبی را ثبت کرده، رستم قاسمی وعده پایان مستاجری داده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی تحولات بازار مسکن حاکی از آن است که طی 10 سال گذشته قیمت مسکن حدود 1600 درصد افزایش پیدا کرده است. طبق آمار انتشار یافته از بانک مرکزی در آذر امسال قیمت مسکن 1.8 درصد نسبت به ماه قبل رشد کرده و این یعنی به 32 میلیون و 590 هزارتومان رسیده است.

آریاک سفر

این ادعا در حالیست که عبدالجلال ایری، سخنگوی مجلس اظهار کرده است دهک اول پس از 178 سال خانه‌دار خواهند شد؛ همچنین دهک دوم و سوم به ترتیب حدود 109 و 79 سال باید انتطار خانه‌دار شدن را بکشند.

طی اعلام مرکز آمار حدود 51 درصد جمعیت تهران اجاره‌نشین هستند.

به گفته منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس، 10 میلیون واحد مسکونی در کشور مورد نیاز است و حجم تولید مسکن در سال فقط حدود 300 تا 350 هزار واحد است.

با این وجود رستم قاسمی، مدعی است که جشن پایان مستاجری مردم ایران را برگزار خواهد کرد! پیش از دولت سیزدهم، محمود احمدی‌نژاد هم وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی را داد و در نهایت فقط نیمی از این وعده به شکلی عملی شد که با گذشت 15 سال از آن زمان، هنوز پرونده مسکن مهر بسته نشده است.

طی آمار کمیسیون اتحادیه اروپا وضعیت مالکیت و اجاره منازل مسکونی در کشورهای عضو این اتحادیه در سال 2020 اینگونه اعلام شده است که 70 درصد اروپایی‌ها مالک مسکن و 30 درصد آنها اجاره‌نشین هستند. بیشترین سهم مالکیت در رومانی ثبت شده؛ کشوری که 96 درصد آنها در مسکن‌هایی با مالکیت خود زندگی می‌کنند.

اینکه رستم قاسمی بنابر چه محاسباتی وعده پایان اجاره‌نشینی آن هم در شرایط اقتصادی فعلی کشور را می‌دهد، هنوز مشخص نیست!

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز