پالایش با رشد 9/99 درصدی نوسان‌گیران بورس را شاد کرد!

لست سکند

در اولین روز بعد از انتشار خبر اعمال تغییرات جدید در بورس ، بازار واکنش مثبتی به تصمیمات جدید نشان داد و سهم شاخص هفته های اخیر یعنی پالایش نیز 9/99 درصد دیگر مثبت خورد.

به گزارش کاماپرس، طبق تصمیمات جدید شورای عالی بورس که امروز دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس نیز آنها را رسما اعلام کرد از شنبه هفته آینده تغییر و محدودیت دامنه نوسان قیمت بیش از آن که شامل افزایش قیمت سهام شود مانع ریزش قیمت سهام می شود.

این محدودیت به این معنی است که هیچ سهامی در طول یک روز بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست نخواهد داد. با این که چنین محدودیتی دستکاری و دخالت در بازار به شمار می رود و ممکن است پیامدهای خاص خود را داشته باشد بورس امروز به این تصمیم واکنش مثبت داشت و بازار با افزایش 22 هزار واحدی کار خود را آغاز کرد.

بازگشت به نظر شاپور محمدی

جالب اینجاست که شاپور محمدی رئیس اسبق سازمان بورس به دلیل مخالفت شورای عالی بورس و برخی ارکان اجرایی کشور با محدود کردن دامنه نوسان از پست خود کناره گیری کرد و اکنون در بازاری که تقریبا فروپاشیده همان نسخه برای احیای بازار پیچیده شده است.

راز آسمان پایتخت

نوسان گیران خوشحال تر از سرمایه گذاران اولیه پالایش

امروز سهام پالایش که در هفته های اخیر گل سر سبد بازار بورس تهران به شمار می رود نیز به مدار جهش بازگشت و حدود 10 درصد دیگر مثبت خورد. مثبت شدن سهام پالایش با وجود آن که خبر خوبی برای سهامداران این سهم به شمار می رود و ضرر آنها را تا حدودی جبران می کند ولی نوسان گیرانی که از سهام پالایش در هفته های اخیر منتفع شده اند را خوشحال تر می کند. در واقع روند سهام پالایش در دو هفته اخیر هنوز موجب سود کردن سهامدارانی که ابتدا این سهم را پذیره نویسی کرده اند نشده است اما نوسان گیران و بورس بازان حرفه ای در دو هفته اخیر بیش از 60 درصد از این سهام نفع برده اند.

مثبت شدن بازار سهام منحصر به سهم های شاخصی مثل پالایش نیست و انتشار خبر اعمال دامنه نوسان غیرمتقارن از روز شنبه هفته آینده، تشکیل صف‌های خرید سنگین در نماد‌های مختلف را به دنبال داشته که به نظر می رسد این صف خریدها تا حد زیادی هیجانی باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز