نقش وکیل اوراق قضایی در پیشبرد دادخواست یا شکوائیه

ژیوار

نویسنده یک دادخواست، اغلب یک وکیل اوراق قضایی یا یک دفتر اسناد رسمی که به شما در تکمیل فرم‌های پرونده کمک می‌کند. نوشتن اوراق قضایی معمولا برای پرونده‌های طلاق، ورشکستگی و مسائل کیفری استفاده می‌شود. وکیل اوراق قضایی، اسناد را بر اساس اطلاعاتی آماده می‌کند که در اختیارش قرار می‌گیرد؛ بنابراین شرح کامل مسئله به تهیه اوراق قضایی کمک موثری می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع اوراق قضایی پرداخته است.

 دادخواست چیست؟

دادخواست، یک سند قانونی است که رسماً حکم دادگاه را درخواست می‌کند و نسخه خواهان از حقایق مورد بحث را بیان می‌کند. هنگامی که یک دعوا مطرح می‌شود، قبل از حل و فصل شدن، یک سری مراحل را طی می‌کند. در دعاوی مدنی، مرحله اول تقدیم دادخواست یا شکایت شاکی با ذکر مبنای قانونی دعوا است. متهم یک نسخه از سند و اخطاریه‌ برای حضور در دادگاه دریافت می‌کند. دادخواست، یک درخواست رسمی است که از یک دلیل حمایت می­کند و به یک مرجع خطاب می­شود.دادخواست یک بیانیه رسمی است که روایت یکی از طرفین از موضوع را تشریح می‌کند. هنگامی که دادخواستی ثبت می‌شود، به خواهان و خوانده این فرصت داده می‌شود که در صورت امکان، پرونده را به طور خصوصی حل و فصل کنند. دادگاه همچنین در برخی موارد می‌تواند یک حکم اجمالی صادر کند. اگر پرونده به دادگاه برود، در نهایت، قاضی یک رای صادر می‌کند و هر یک از طرفین دعوا می‌توانند در مورد تصمیم دادگاه، درخواست تجدید نظر بدهند.

دادخواست در مقابل شکوائیه

با وجود اینکه گاهی اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می‌شود، دادخواست‌ها و شکوائیه‌ها یکسان نیستند. دادخواست توسط خواهان و شکایت­ نامه توسط شاکی ارائه می‌شود. در مواقعی که فرد شاکی به دنبال جبران خسارت از متهم است یا از دادگاه می‌خواهد متهم را مجبور به شروع یا توقف اقدام خاصی کند، شکوائیه ثبت می­کند.

وکیل اوراق قضایی-کاماپرس

دریان سفر امید

لزوم نوشتن لایحه دفاعیه توسط وکیل اوراق قضایی

لایحه، نوشته‌ای مکتوب است که طرفین دعوا می‌توانند برای احقاق حقوق خود از آن استفاده کنند. در لایحه، شخص خواهان و خوانده مسائل پیرامون دعوا و هر مطلبی را که لازم باشد، قید می‌کنند. تنظیم لایحه نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد و هرگونه اشتباه در نوشتن و عدم ارائه مستندات لازم می‌تواند بر فرآیند صدور حکم دادگاه تاثیر منفی بگذارد؛ به ویژه آنکه هنگام برگزاری جلسات دادگاه، اصولا افراد ممکن است به درستی از حق خود دفاع نکنند؛ بنابراین نوشتن یک لایحه دقیق توسط وکیل اوراق قضایی می­تواند از بروز این مشکلات جلوگیری ‌کند.

دریافت مشاوره حقوقی فوری با وکلای مجموعه “دادپویان”

فنون نوشتن اوراق قضایی نیاز به داشتن اشراف کامل بر مسائل حقوقی دارد. مشورت با یک وکیل اوراق قضایی در این زمینه به طور قطع موثر است و نتایج مثبتی دارد. مجموعه دادپویان با بیش از 30 وکیل متخصص و 14 کارشناس حقوقی، در زمینه‌های حقوقی بسیاری از جمله وکیل اوراق قضایی به فعالیت می‌پردازد. تنظیم دادخواست، لایحه، شکواییه و انواع اظهارنامه از جمله خدمات این مجموعه حقوقی است. لازم به ذکر است که مجموعه دادپویان در صورت نارضایتی موکل، خود را ملزم به بازگشت وجه دریافتی می‌داند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید به وبسایت /https://dadpouyan.vip مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز