همکاری بانک صادرات و سایپا برای تولید خودرو برقی

مدیرعامل بانک صادرات ایران، در جریان بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری و هم‌چنین خطوط تولید محصولات خودروسازی سایپا، برای سرمایه‌گذاری در تولید انبوه خودرو برقی این مجموعه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کاماپرس، در این بازدید حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات بیان کرد: محصولات جدید سایپا نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و بانک صادرات به‌طور ویژه و در چارچوب مقررات بانک مرکزی برای تامین مالی این محصولات برنامه‌ریزی خواهد کرد و در بلندمدت در کنار این خودروساز خواهد ایستاد.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا، نیز اعلام کرد: تولید این خودروهای برقی سرمایه‌گذاری سنگین و درعین حال منابع درآمدی بسیار به همراه خواهد داشت. البته این محصولات نگرش‌های موجود را تغییر خواهد داد. گروه خودروسازی سایپا، یکی از مشتریان بانک صادرات است.

این مجموعه همواره با بانک صادرات همکاری داشته، به همین دلیل صیدی اعلام کرد: برای همکاری بیشتر با این شرکت براساس مقررات بانک مرکزی، مدل‌های جدیدی را تعریف خواهیم کرد. طبق اعلام وب‌سایت رسمی سایپا، خودرو برقی با همکاری شرکت مپنا و دانشگاه تهران تولید خواهد شد.

آریاک سفر

شروع این موضوع، در سال 1398 با امضا تفاهم‌نامه همکاری گروه مپنا و سایپا برای تولید مشترک خودرو برقی اتفاق افتاد. براساس مفاد تفاهم‌نامه ذکرشده، این دو مجموعه قرار گذاشتند درخصوص طراحی، نمونه‌سازی، تست، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلت‌فرم الکتریکی همکاری کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک صادراتسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز