همه چیز درباره سفر با اتوبوس + قیمت بلیط اتوبوس تهران

قصه اتوبوس از جایی آغاز شد که یک تاجر بلژیکی آن را به ایران آورد. اولین اتوبوس واردشده به ایران، چندان شبیه اتوبوس‌های کنونی نبود اما در یک چیز مشترک بود؛ بزرگ‌تر از ماشین با گنجایشی برای سوار کردن تعداد بیشتری مسافر! البته آن زمان خبری از خرید بلیط اتوبوس آن هم در شکل و شمال امروزی نبود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه بیشتر مردم سفرهای خود را با انجام می‌دهند. اما چرا باوجود وسایل نقلیه‌ای همچون قطار و هواپیما، خرید بلیط اتوبوس و سفر با آن همچنان محبوب است؟

مزایای سفر با اتوبوس

اولین نکته درباره سفر با اتوبوس این است که بسیاری از افراد حوصله رانندگی در مسیرهای طولانی را ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که این کار را راننده اتوبوس انجام دهد و خودشان از جاده لذت ببرند. از سوی دیگر، قیمت بلیط اتوبوس ارزان‌تر از هواپیما و قطار است یا اینکه برای برخی مسیرها تنها وسیله موجود اتوبوس است. از همین رو، بسیاری از افراد مسافرت با اتوبوس را انتخاب می‌کنند.

دیگر مزیت سفر با اتوبوس این است که همچون هواپیما محدودیت بار و پرداخت هزینه ندارد، گرچه توصیه می‌شود که مسافران سبک سفر کنند اما مسافران همیشه می‌توانند هرچقدر که دلشان خواست با خود در اتوبوس چمدان حمل کنند.

آریاک سفر

علاوه بر این‌ها، رزرو بلیط اتوبوس آسان‌تر از هر وسیله نقلیه دیگری است. باوجود اینکه خرید بلیط آنلاین برای هواپیما و قطار نیز وجود دارد، اما مسافران اتوبوس می‌توانند در خرید بلیط آنلاین، حتی نوع صندلی خود را نیز مشخص کنند که کجا و در کنار چه کسی باشد. همچنین رفت و آمد به ترمینال‌ها نیز کار چندان سختی نیست. بیشتر ترمینال‌ها بر خلاف فرودگاه‌ها که خارج شهر هستند، در مرکز شهر قرار دارند و با مترو و اتوبوس درون شهری هم می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

این دلایل می‌توانند کافی باشند برای این که هنوز هم بسیاری از افراد خرید بلیط اتوبوس را ترجیح می‌دهند. اما حالا که انتخاب صندلی اتوبوس هنگام خرید بلیط به دست خودمان است، کدام صندلی بهتر است؟

کدام صندلی اتوبوس بهتر است؟

پرطرفدارترین صندلی‌های هر اتوبوس، صندلی‌های وسط هستند که خیلی زود پر می‌شوند. این موضوع، به این دلیل است که تکان اتوبوس روی این صندلی‌ها کمتر است. در اتوبوس های وی آی پی صندلی‌های وسط معمولا تک نفره هستند و بر خلاف اتوبوس های معمولی از یخچال هم در جلوی آنها خبری نیست و این یعنی این صندلی‌ها یک گزینه خوب برای سفری امن و آرام هستند.

به مدل اتوبوس هم توجه کنید

یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که هنگام سفر با اتوبوس باید در نظر گرفت، مدل این وسیله نقلیه است. درواقع هنگام انتخاب نوع اتوبوس باید به مسیر و مدت زمانی که طول می‌کشد تا به مقصدتان برسید، شرایط و همچنین بودجه مدنظرتان توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین اتوبوس را برای سفرتان انتخاب کنید.

در حال حاضر اتوبوس‌های داخلی به دو نوع اتوبوس وی آی پی و معمولی تقسیم می‌شوند. تفاوت عمده این دو نوع اتوبوس در نوع و تعداد صندلی‌هایشان است. تعداد صندلی‌های اتوبوس VIP کمتر اما بهتر، بزرگ‌تر و راحت‌تر است. از آنجایی که فاصله میان صندلی‌ها زیاد است، می‌توان به‌راحتی آن‌ها را به تخت تبدیل کرد و از راحتی آن لذت برد. به همین دلیل است که بلیط اتوبوس VIP بسیار محبوب‌تر از بلیط اتوبوس معمولی است.

البته ناگفته نماند که قیمت بلیط اتوبوس VIP بیشتر از اتوبوس معمولی است. به همین دلیل در بیشتر مواقع مسافران اتوبوس‌های وی آی پی را برای مسافت‌های طولانی یا مسافرت‌های شبانه برمی‌گزینند و برای سفرهای یکی دوساعته و کوتاه سراغ اتوبوس‌های معمولی می‌روند؛ چراکه اولاً قیمت بلیط اتوبوس معمولی برایشان به‌صرفه‌تر تمام می‌شود. ثانیاً اتوبوس‌های معمولی برای سفرهای چندساعته آنچنان ناخوشایند و غیرقابل تحمل نیست. در ادامه این مطلب قیمت بلیط اتوبوس از شهرهای مختلف به سمت تهران قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز