هر آنچه باید درباره نفت پارس بدانید

شرکت نفت پارس

صنعت روانکاری در ایران تا پیش از دهه 40 شمسی هیچ جایگاهی نداشت. در حالی که ایران با منابع غنی نفت و گاز و همچنین یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت جهان در آبادان فعالیت می‌کرد. علیرغم این پیشنیه‌ی نه چندان امیدوارکننده اما امروز شرکت‌های بزرگ نفتی ایران، هر کدام روانکارهای متنوعی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند. یکی از معتبرترین این برندها، شرکت «نفت پارس» است.

کاماپرس در ادامه به ۱۰ ویژگی شاخص نفت پارس اشاره می‌کند که دانستن آنها برای فعالان صنعت نفت مفید است؛

۱. شرکت نفت پارس دوم دی‌ماه 1337 تاسیس شد و نخستین پالایشگاه نفت خصوصی در ایران است.

۲. این شرکت، نخستین شرکت بورسی ایران با نماد «شنفت» نیز است. ارزش شرکت نفت پارس در سال 1398 افزایش چشمگیری داشت و از 600 میلیارد تومان به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

۳. شرکت پارس در سال 1341 حدود 19 نوع روغن موتور و روان‌ساز و 5 نوع گریس، به علاوه‌ی یک حشره‌کش به بازار عرضه کرد.

آریاک سفر

۴. با وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 شرکت نفت پارس مصادره شد و اکنون، سهامداران فعلی این شرکت، شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، گروه توسعه انرژی تدبیر، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ملی ایران هستند.

۵. شرکت نفت پارس، در حال حاضر روغن موتور بنزینی، روغن موتور دیزلی، روغن موتور گازسوز و روغن‌های جعبه‌دنده و صنعتی، گریس و ضدیخ و روغن ترمز و 5 نوع روغن موتور کشتی را به بازار عرضه می‌کند.

۶. نشان تجاری این شرکت، یک شیر بالدار نشسته با سر انسان است که برگرفته از نقش‌برجسته‌های تخت جمشید است. دست‌های قدرتمند، بال‌های این شیر و کلاه نشان‌دهنده مفاهیمی چون خرد، تفکر، اراده و قانون‌مداری است.

۷. روغن موتور پارس کیان اس.۱ تولیدی این شرکت، دارای گواهینامه‌های کارخانه‌های مرسدس بنز آلمان، وزارت دفاع انگلیس و کمپانی کاترپیلار است.

۸. نفت پارس گواهینامه‌ استاندارد مدیریت سلامت و ایمنی شغلی را داراست. شرکت نفت پارس تاکنون دوبار تندیس تعالی و پیشرفت را از آن خود کرده است. همچنین از دیگر افتخارات این شرکت می‌توان تندیس سیزدهمین نمایشگاه محیط زیست و تندیس واحد تولیدی نمونه اداره کل استاندارد در سال 1392 را نام برد.

۹. تیرماه سال 98 شرکت نفت پارس با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران قرارداد همکاری بست و به یار دوازدهم فوتبال تبدیل شد و همچنین در همان روز از لباس داوران با درج نام تجاری این شرکت، رونمایی شد.

۱۰. اخیرا مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی با ظرفیت چهار میلیون بشکه با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت، بیژن زنگنه، به بهره‌برداری رسید.

مرتبط با : نفت پارس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز