نشانه های منفی در بازار طلا

قیمت طلا افزایش می یابد؟-کاماپرس
ژیوار

کارشناس بازارهای مالی با اشاره به پیش‌بینی معاملات بازار طلا به دلیل تغییرات در سیاست‌های کلان فدرال رزرو، گفت: در حال حاضر واگرایی‌های منفی در شاخص طلای جهانی دیده می‌شود که ریسک معاملات آن را در مقطع کنونی افزایش می‌دهد.

محمود مرادی در گفت‌وگو با کاماپرس با بیان اینکه در حال حاضر بازار طلای ایران به دلیل افت قیمت دلار با کاهش روبرو شده است، گفت: هرچند تصور بر این بود که قیمت دلار در ایران به کمتر از ۶۰ هزار تومان نرسد. با این حال هم اکنون در محدوده ۵۹ هزار تومان معامله می‌شود. این نرخ دلار بر قیمت طلا در بازار ایران تاثیر گذاشته است.

پیش بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده؟ / قیمت ها کاهش می یابد؟-کاماپرس

بیشتر بخوانید: 

او با بیان اینکه پیش‌بینی می شود که قیمت دلار دوباره روی ۶۰ هزار تومان قرار بگیرد، افزود: البته دولت در مقطع کنونی بر کنترل تورم متمرکز شده است. حتی قیمت ارز برای واردات کالاهای اساسی را از ۱۶ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان کاهش داده است. همین مسأله منجر شده تا دولت توان زیادی برای تزریق ارز به بازار نداشته باشد. از این رو احتمال افزایش مجدد قیمت ارز در آینده نه چندان دور وجود دارد.

دریان سفر امید

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار طلا در ایران نیز تابع قیمت ارز است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هیجان بازار ارز کاهش یافته همین اتفاق نیز در بازار طلا رخ داده است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا بیشتر تابع تغییرات بازار جهانی باشد.

در هفته اخیر قیمت انس طلا به محدوده ۲۴۴۰ دلار رسید اما بعد از آن کاهش یافت. این محدوده سطح اصلی مقاومت شاخص انس طلاست. به همین دلیل تا زمانی که زیر این سطح باشد، در همین محدوده نوسان خواهد داشت.

در همین رابطه بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهرات نیز در روزهای اخیر از ثبات قیمت طلا در کشور خبر داده است. البته بازار مصنوعات طلا با رکود بیشتری مواجه شده، زیرا این نوع طلا بیشتر برای سرمایه‌گذاری خرد خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز