طلا بخریم یا نه؟ / جدیدترین پیش بینی ها

پیش بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده؟ / قیمت ها کاهش می یابد؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ادامه سیاست‌های انقباضی عامل افت قیمت طلا  طی هفته‌های اخیر در بازار جهانی بوده است. با این حال کارشناسان در پیش بینی قیمت طلا در سال 1403 افت بازار طلا را بعید می‌دانند و یک روند صعودی را متصور هستند.

به گزارش کاماپرس، در حالی که سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو ادامه دارد، قیمت اونس طلا در بازار جهانی افت کرده، به طوری که قیمت آن به کف نرخ ده روزه رسیده‌است. البته با وجود اینکه در روزهای اخیر بازار طلا به سیاست‌های فدرال رزرو واکنش منفی نشان داده، با این حال کمیته بازار باز فدرال رزرو چشم انداز بازار طلا را همچنان مثبت ترسیم کرده‌است.

همچنی کارشناسان معتقدند که قیمت طلا تا پایان سال 2024 به محدود 2600 دلاری خواهد رسید. به همین دلیل پیش بینی قیمت طلا در سال 1403 همچنان صعودی است. در واقع با توجه به اینکه احتمال می‌رود که در ماه‌های آینده فدرال رزرو آمریکا دوباره سیاست‌های انبساطی را اجرا کند، به همین دلیل بار دیگر شاهد ورود سرمایه ها به بازار طلا خواهیم بود.

طلا ارزان می شود؟-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر سرمایه‌های بزرگ در حال خروج از بازار طلا هستند. به همین دلیل در هفته اخیر قیمت طلا روندی نزولی پیدا کرده است.  همچنین یکی از دلایل واکنش منفی اونس طلا روند مثبت شاخص ارزی بوده است. از این رو با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود قیمت ارز بار دیگر با تلاطم‌هایی مواجه شود، به همین دلیل قیمت طلا نیز روندی صعودی پیدا می‌کند.

عباداله محمد ولی عضو انجمن طلا و جواهر در گفت‌وگو با کاماپرس با بیان اینکه قیمت طلا در بازار جهانی متاثر از سیاست دولت‌هاست، گفت: بازار طلا می‌تواند روی شرایط تورمی کشورها تاثیر بگذارد. به همین دلیل موسسه‌های بزرگ مالی جهان بازار طلا را در اختیار دارند. از این رو در شرایطی که بازار طلا سیگنال تورمی صادر می‌کند. این موسسه‌ها عمدتا نرخ انس طلا را کنترل می‌کنند تا از این طریق مانع از بروز تورم در اقتصاد شوند. با این حال بازار طلا همیشه در بلندمدت صعودی بوده است.

انتهای پیام

آهن رویال
ایده سبز
دادپویان
آریاپی
اوج آرام
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز