مهم‌ترین قوانین برای انتشار رپورتاژ آگهی

رپرتاژآگهی امروزه از مهمترین روش‌های تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک است. اما برای موفقیت آمیز بودن رپرتاژآگهی باید اصولی را رعایت کرد که در زیر به بررسی این اصول می‌پردازیم.

به گزارش کاماپرس به نقل از کامامدیا، به دلیل غیرمستقیم بودن تبلیغات در رپرتاژ آگهی، این امر سبب جذب بیشتر مشتری و در نتیجه افزایش فروش می‌شود. این امر باعث آن می‌شود که مخاطب تصور نکند مورد احاطه یک تبلیغ مستقیم قرار گرفته و به خواندن متن رپرتاژآگهی روی می‌آورد.

این مطلب با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

می‌دانیم که نگارش رپورتاژآگهی دارای یکسری اصول و قوانین است که باید رعایت شود. کارشناسان برندینگ، تولید محتوا، سئو و طراحی سایت، به خوبی با این اصول آشنا هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا کلیدی‌ترین نکات را در این خصوص با شما درمیان بگذاریم.

استفاده از مطالب غیرتکراری

آریاک سفر

یکی از اصول بسیار مهم در تهیه و انتشار رپرتاژ آگهی، کپی نکردن مطالب از سایت‌های دیگر است. زیرا با این کار اعتبار خود را هم نزد گوگل و هم نزد مخاطبان، کاهش می‌دهید. لازم است برای نوشتن و انتشار یک رپرتاژ آگهی خوب، از یک نویسنده و مشاور سئو کمک بگیرید.

کاتالوگ نویسی ممنوع

نکته حائز اهمیت دیگر این است که نباید اجازه دهید رپرتاژ آگهیتان شبیه به یک کاتالوگ تبلیغاتی بشود. از آنجایی که رپرتاژآگهی ها معمولا در سایت‌های خبری منتشر می‌شوند، می‌بایست متن رپرتاژ خود را مطابق با سلیقه مخاطبان این سایت‌ها بنویسید. درواقع متن رپرتاژ شما باید شبیه به یک خبر تاثیرگذار باشد. وگرنه احتمالا مخاطب مطلب شما را تا انتها دنبال نخواهد کرد.

اهمیت تیتر جذاب در رپورتاژ آگهی

برای اینه مخاطب به خواندن مطلب شما تشویق شود، می‌بایست یک عنوان خبری و جذاب برای مطلبتان انتخاب کنید. موضوع دیگری که باید رعایت شود این است که خودتان یا نویسنده‌ای که کار نوشتن مطلب شما را برعهده گرفته است، در ابتدای مقاله مقدمه‌ای را درباره صنعتی بنویسید که در آن مشغول به کار هستید؛ سپس محصولات و خدمات خود را به طور خبری در ادامه مطلب عنوان کنید.

اغراق کردن در معرفی محصولات ممنوع

صداقت در معرفی محصول در رپرتاژ نویسی امری بسیار حائز اهمیت است. درباره معرفی محصولات و خدمات خود در رپرتاژآگهی صادق باشید به گونه‌ای که مخاطب نسبت به فعالیت شما کنجکاو شود.

نقش مهم سئو در رپرتاژ آگهی

کاربرد کلمات کلیدی سئو در متن خبر به تعداد مناسب بسیار مهم است. این کلمات کلیدی می‌بایست با موضوع سایت شما مرتبط باشند. بهتر است که یک واژه را به صفحع اصلی سایت و دو کلمه را به صفحات مرتبط با آنها در سایت خود لینک دهید.

مقوله مهم عکس در رپورتاژ آگهی

در انتشار رپورتاژآگهی باید از عکس مرتبط با موضوع متن استفاده شود. بهتر است در این عکسها، نام و لوگوی شرکت خودتان را نیز بگنجانید تا در صورتی که مخاطب از بخش تصاویر گوگل کلیدواژه مدنظر را جستجو کرد، عکس و نام و لوگوی شرکت شما را ببیند.

انتشار رپورتاژآگهی در سایت های معتبر

رپرتاژ آگهی خود را در آن دسته از سایت‌هایی منتشر کنید که دارای تعداد کاربران زیادی هستند تا مخاطبان بیشتری مطلب شما را ببینند. اصولا سایت‌های خبری معتبر، از این ویژگی برخوردار هستند. شما همچنین می‌توانید رپرتاژآگهی خود را در سایت‌های غیرخبری هم منتشر کنید اما بهتر است به یاد داشته باشید که مخاطبان سایت‌های خبری با مخاطبان سایت‌های آموزشی و یا سایت‌های سبک زندگی متفاوت هستند. در نتیجه نخستین و مهمترین امری که در انتخاب سایت برای انتشار رپرتاژ خود باید مد نظر قرار بدهید تعداد کاربران یا اعضای آن سایت است. و البته بهتر است موضوع آن سایت، به سایت شما نزدیک باشد.

کامامدیا، گروه رسانه‌ای کاما، برای ارائه راهکارها و خدمات روابط عمومی و رسانه به سازمان‌ها تشکیل شده است. این گروه که متشکل از جمعی از متخصصان با تجربه روزنامه نگاری، گرافیک، کپی رایتینگ، دیجیتال مارکتینگ، عکاسی و تصویربرداری، برنامه نویسی، بازاریابی و تبلیغات هست، در طول بیش از ۱۶ سال فعالیت پیوسته خود، به توسعه ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی حدود ۱۳۰ سازمان دولتی، تشکل صنفی و شرکت معتبر خصوصی کمک کرده است.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار می‌توانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در کامامدیا با شماره‌های ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شماره‌ی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ ،۰۹۲۱۹۵۶۳۷۰۴ تماس بگیرند.

مرتبط با : کامامدیا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز