معروف‌ ترین تله‌ کابین‌ های شمال کدامند؟

معروفترین تله کابین های شمال-کاماپرس
ژیوار

نقاط دیدنی‌ و مکان‌های گردشگری شمال کشور فقط به دریا و جنگل خلاصه نمی‌شود، بلکه بسیاری از مسافرانی که به شهرهای شمالی سفر می‌کنند به دنبال تفریحات هیجان انگیزتر و البته آرامش بخش‌تری مانند بازدید از تله کابین‌ ها هستند. منظره جنگل و کوهستان تله کابین‌های شمال که در ارتفاع قرار گرفته با حجمی از هوای تازه می‌تواند لحظاتی انسان را از خستگی‌های روزمره دور کند.

کاماپرس در این گزارش 4 مورد از معروف‌ترین تله کابین‌های شمال را معرفی می‌‌کند.

تله کابین رامسر با چشم اندازی خیره کننده

تله کابین رامسر در مجموعه تفریحی بام سبز این شهر قرار دارد. این تله کابین کوه را به دریا وصل می‌کند و شاید همین تصویر چشم نواز که در پایین پای خود جنگل و طبیعتی بکر را می‌بینید دلیل معروف بودن تله کابین رامسر است.

ایستگاه پایینی تله کابین رامسر در سمت ساحلی مجموعه قرار گرفته و بعد از عبور از دره و دامنه کوه ایل میلی، گردشگران را در ارتفاع 800 متری پیاده می‌کند. از جذابیت‌های دیگر این تله کابین هم چشم انداز خیره کننده دریای خزر است. در طول مسیر سرتان را که به هر طرف بچرخانید منظره‌ای شگفت زده‌تان می‌کند، در یک طرف کوه‌ها و قله‌هایی سر به فلک کشیده و سمت دیگر رامسر را با دشتی سرسبز و باغ‌های پرتقال و جنگل‌های مه گرفته خواهید دید.

طول مدت سفر در تله کابین رامسر حدودا 12 دقیقه و 2 کیلومتر است و تا ارتفاع 800 متری از سطح دریا بالا می‌رود. در طول مسیر هم دو ایستگاه دارد که برای لحظاتی توقفی کوتاهی می‌کند. از جاذبه‌های گردشگری تله کابین رامسر هم می‌توان به زیپ لاین، سافاری، شهربازی و… اشاره کرد.

دریان سفر امید

تله کابین رامسر-کاماپرس

تله کابین نمک آبرود؛ مرتفع و امن

تله کابین نمک آبرود که در کیلومتر 12 جاده چالوس به سمت تنکابن قرار دارد یکی از امن‌ترین تله کابین‌های کشور است. با سوار شدن در این تله کابین زیبایی دریا و ساحل مازندران خودنمایی می‌کند. تله کابین نمک آبرود امکان صعود به بالای قله مدوبن و دیوحمام را فراهم می‌كند و این تله کابین مرتفع‌ترین در بین دیگر تله کابین‌ها است.

بیشتر بخوانید:

این تله کابین دارای دو خط است که خط اول آن ۴۲ کابین چهار نفره دارد. این تله کابین مسیر ۲۱۰۰ متری تا بالای قله مدوبن را در مدت زمان کمتر از ۱۵ دقیقه طی می‌کند. خط دوم این تله کابین جذاب ۱۷۰۰ متر طول و ۳۵ کابین شش نفره دارد.

بعد از اینکه به ایستگاه بالایی تله کابین رسیدید می‌توانید در طبیعت کوهستانی و جنگلی منطقه قدم بزنید. بوفه‌های تنقلات مثل آش و سیب زمینی سرخ کرده هم برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

معروف ترین تله کابین های کشور-کاماپرس

تله کابین حیران با منظره‌ای رویایی

تله کابین حیران که آن را بزرگترین تله کابین کشور می‌دانند در 35 کیلومتری غرب آستارا و در گردنه حیران قرار دارد. این تله کابین در سال 90 افتتاح شده و طول آن هزار و 500 بوده و مسیر آن طی 8 دقیقه طی می‌شود.

تله کابین حیران از سمت جنوب و غرب به جنگل‌های فندقلو و از سمت شرق به دریای خزر منتهی می‌شود. زمانی هم که در این تله کابین نشسته‌اید شهرهای مرزی و کشور آذربایجان را می‌توانید ببینید. تله کابین حیران در دهکده گردشگری حیران قرار دارد و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای گردشگران در این مکان فراهم شده است.

معروف ترین تله کابین های شمال-کاماپرس

تله کابین لاهیجان مدرن‌ترین تله کابین

تله کابین لاهیجان در نزدیکی شیطان کوه و مجموعه تفریحی بام سبز لاهیجان قرار گرفته است و به خاطر به روز بودن به عنوان مدرن‌ترین تله کابین ایران شناخته می‌شود. طول مسیر این تله کابین هزار و 500 متر است و در طی مدتی که در این تله کابین هستید می‌توانید از جذابیت‌های شهر لاهیجان و استخر این شهر لذت ببرید. در ایستگاه پایانی تله کابین لاهیجان آلاچیق‌هایی قرار دارد و تعداد کابین‌ها 33 کابین 6 نفره است.

معروف ترین تله کابین های شمال-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتدالاهوسفرمارکت
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز