معرفی بهترین وام خرید مسکن + شرایط دریافت آن

توانایی مالی برای خرید یک مسکن، از آرزوها و اهداف مهم همه انسان‌ها مخصوصاً زوج‌های جوان است. خریدن یک مسکن ایده‌آل یا قابل قبول می‌تواند شما را دست کم به چندین‌دهه جلوتر پیش ببرد. همه انسان‌ها دوست دارند صبح روز بعد را از پنجره اطاق خودشانب به تماشا بنشینند و در خانه‌ای که مالک آن هستند، زندگی کنند. این آرزوهاکاملاً قابل پیشبینی و قابل درک هستند، اما اساسی‌ترین مانع برای خریدن یک خانه چیست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از رابط عمومی بانک سامان، روند افزایشی و غیر قابل پیشبینی قیمت مسکن در سال‌های اخیر باعث شده است تا بسیاری از افراد فکر خرید مسکن را از سرشان بیرون کنند. از طرفی بحث به همینجا ختم نمی‌شود و افراد خانه‌داری که برای تعویض خانه‌هایشان تصمیم گرفته‌اند هم همین مشکل را دارند.

مسائل مالی در اکثر اوقات باعث می‌شوند تا افراد، خرید مسکن ایده‌آل و مورد نظرشان را به زمانی دیگر موکول کنند؛ زمانی که احتمالاً هیچ‌وقت نخواهد آمد. هزینه مصالح و لوازم مورد نیاز برای ساخت‌وساز و قیمت زمین‌ها هم آن‌قدری بالا هستند که ایده ساختن خانه تنها راه حل نباشد. سوال اصلی اینجا مطرح می‌شود که چاره رهایی از موانع خرید مسکن چیست؟ آیا می‌شود کمبود نقدینگی برای خرید مسکن را به سادگی جبران کرد؟

پاسخ همه سوالات بالا مثبت است؛ یک وام خرید مسکن می‌تواند توانایی مالی برای خرید خانه را تقویت کند. واقعیت تلخ این است که بسیاری از وام‌های خرید مسکن پردردسر هستند و برای خرید یک خانه ایده‌آل کافی نخواهند بود. بهترین وام مسکن، به‌موقع‌ترین و کافی‌ترین آن‌هاست؛ وامی که بازپرداخت آسانی داشته باشد و روند آن فوری طی شود.

آریاک سفر

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با یکی از بهترین وام‌های خرید مسکن آشنا شویم. وام خرید مسکن در بانک سامان شرایط ویژه‌ای دارد که پیشنهاد می‌کنم به همه آن‌ها به طور مفصل فکر کنید.

دنیای وام خرید مسکن در بانک سامان

وام خرید مسکن بانک سامان به نفع افرادی است که برای خرید یا تعویض خانه‌های‌شان با کمبود نقدینگی مواجه هستند. متقضیان می‌توانند تا 50 درصد ارزش خانه خریداری‌شده را به صورت تسهیلات از بانک سامان دریافت کنند.

البته قابل توجه است بدانید که خانه خریداری‌شده باید توسط کارشناس مورد اعتماد بانک، ارزشگذاری شود. بانک سامان از بسته‌هایی اعتباری بهره‌مند شده است که به صورت سالانه تعیین می‌شوند؛ وام خرید مسکن هم با توجه به سقف اعلامی در بسته اعتباری بانک ارائه خواهد شد.

وام خرید مسکن در بانک سامان از چه مزایایی بهره‌مند است؟

تسهیلات خرید مسکن در بانک سامان از مزایایی بهره‌مند شده است که انگیزه متقاضیان را برای دریافت آن می‌برد. این ویژگی‌های منحصربه‌فرد را در موارد زیر ببینید:

  • شما می‌توانید تا سقف 750 میلیون تومان تسهیلات خرید خانه را بانک سامان دریافت کنید.
  • همزمان با دریافت این وام، امکان دریافت وام تعمیر خانه معادل با حداکثر 70 درصد ارزش ملک خریداری‌شده ممکن خواهد بود.
  • بازپرداخت وام خرید خانه در بانک سامان، به صورت اقساطی، ماهیانه و حداکثر تا 5 سال است.

چگونه وام خرید مسکن را در بانک سامان دریافت کنیم؟

امکان دریافت وام خرید مسکن در بانک سامان در 2 شکل متفاوت وجود خواهد داشت. شما به عنوان متقاضی دریافت این وام می‌توانید با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک سامان در سرتاسر ایران، اقدام به دریافت آن کنید. همچنین جالب است بدانید که بانک سامان با در نظر گرفتن یک سامانه الکترونیکی، امکان ثبت درخواست غیر حضوری را هم فراهم کرده است.

یکی از شروط مهم عقد قرارداد و دریافت وام خرید مسکن در بانک سامان، قرار دادن ملک خریداری‌شده در رهن بانک است. همچنین شما به عنوان متقاضی این وام برای خرید مسکن مورد نظرتان نباید در سیستم بانکی ایران، سوء سابقه مالی داشته باشید. پس از ترهین ملک خریداری‌شده در گرو بانک و رعایت شرایط مورد نظر، شما می‌توانید از این وام برای جبران نقدینگی خود اقدام کنید.

دریافت وام خرید مسکن در بانک سامان چه شرایطی دارد؟

شرایط دریافت تسهیلات خرید مسکن در بانک سامان، بدیهی‌ترین شرایط حقوقی است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • متقاضیان (افراد حقیقی) باید از شرایط سنی 18 سال تمام برخوردار باشند و طبق قانون، مالک ملک خریداری‌شده محسوب بشوند.
  • سابقه چک برگشتی یا بدهی‌های غیر جاری در سیستم بانکی کشور برای متقاضیان غیر قابل قبول است.
  • نتایج ارزیابی اعتبار و به طور کلی اعتبارسنجی شما باید توسط بانک سامان مورد تایید قرار بگیرد.

برای دریافت وام خرید مسکن در بانک سامان باید از چه چیزهایی مطلع باشیم؟

خوب است بدانید که روند دریافت وام مسکن در بانک سامان دقیقاً چگونه شکل می‌گیرد. اطلاعات و جزئیات مهمی که بهتر است در مورد درخواست و دریافت این وام بدانید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • با پرداخت تسهیلات خرید مسکن، ملک خریداری‌شده توسط شما در رهن بانک سامان قرار خواهد گرفت.
  • پرداخت وام خرید مسکن در قبال هر وثیقه ملکی، فقط و فقط برای یک شخص حقیقی (مالک) امکان‌پذیر است.
  • ملک مسکونی خریداری‌شده توسط متقاضی باید شش‌دانگ، ارزشمند، قابل خریدوفروش بی‌دردسر (سهل البیع) و بلامعارض (مورد ادعای اداره اوقاف یا شخص ثالث نبودن) باشد. در ضمن، ملک خریداری‌شده باید در محدوده شهرداری‌ها قرار بگیرد و دارای یک پایان کار معتبر باشد.
  • مبلغ و اندازه وام خرید مسکن با توجه به توانایی متقاضی در بازپرداخت تعیین می‌شود.
  • نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بانک سامان با توجه به نرخ‌های اعلام‌شده توسط بانک مرکزی مشخص می‌شود.

جمع‌بندی

خرید یک مسکن ایده‌آل بدون توجه به کمبود نقدینگی دقیقاً همان‌چیزی است که شما به آن نیاز دارید. خرید مسکن دلایلی مختلفی دارد؛ دلایلی مثل تعویض خانه فعلی، خرید اولین خانه یا شروع یک زندگی مشترک، از این قبیل هستند. مهم‌ترین عامل که خرید مسکن را به تعویق می‌اندازد یا شما را از خریدن آن منصرف می‌کند، کمبود نقدینگی است.

دریافت یک وام بانکی معتبر و کافی با شرایط معقولانه، سختی خرید مسکن را کاهش می‌دهد. بسیاری از وام‌های خرید مسکن، از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و دردسرهای بسیاری دارند. شما می‌توانید روی دریافت تسهیلات خرید مسکن در بانک سامان حساب ویژه‌ای باز کنید و در این رابطه به سامانه الکترونیکی بانک سامان برای دریافت وام خرید مسکن مراجعه کنید.

مرتبط با : بانک سامان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز