مزایای انجیر خشک برای سلامت افراد

انجیر خشک-کاماپرس

انجیر از آن میوه‌هایی است که هم بصورت تازه و هم بصورت خشک شده استفاده می‌شود و هر کدام هم طرفدار خاص خود را دارد. این میوه مانند تمام میوه‌ها قابل نگهداری برای طولانی مدت نبوده و با خشک کردن می‌توان در تمامی سال از طعم شیرین و خواص بی نظیرش لذت برد.

به گزارش کاماپرس به نقل از حاجی بادومی، انجیر خشک یکی از انواع آجیل و خشکبار پرطرفدار و مغذی است که بافتی نرم و جویدنی دارد و درون آن مملو از دانه‌های ترد و کوچک است. فروشگاه حاجی بادومی همواره در تلاش است تنوع قابل قبولی از انواع بادام، پسته، فندق، شکلات، تنقلات و حتی آجیل شب یلدا برای مشتریان خود فراهم کند.

ارزش غذایی

انجیر خشک را می‌توان خشکباری بسیار مفید و مغذی دانست. این خشکبار سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که می‌تواند از کمبود مواد مغذی بدن جلوگیری کرده و استخوان‌ها را تقویت کند. انجیر خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند باعث کاهش روند پیری شود رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند را از بین ببرد. افرادی که دچار یبوست هستند می‌توانند با خیال راحت از این میوه خشک استفاده کنند چرا که محتوای فیبر بالای این میوه خشک، باعث منظم شدن دفع و برطرف شدن ناراحتی‌های شکمی می‌شود.

انجیر خشک-کاماپرس

انجیر خشک دارای مقادیر بالایی از ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و فیبر است. به علاوه آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند کورستین، کامفرول و غیره نیز با خود به همراه دارد. انجیر با وجود قند بالایی که دارد برای سلامتی بسیار مفید است و حتی می‌تواند برای کاهش وزن هم مفید باشد. انجیر که می‌توان آن را یک ابرغذا نیز نامید در انواع، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد. انجیر خشک حاوی آب کمتری است و بنابراین از نظر کالری، قند و مواد مغذی، غنی‌تر است. یک فنجان معادل 149 گرم انجیر خشک دارای این خواص و مواد مغذی است: 371 کالری انرژی؛ 95.2 گرم کربوهیدرات؛ 71.4 گرم قند؛ 14.6 گرم فیبر؛ 4.9 گرم پروتئین و … .

آریاک سفر

انجیر خشک-کاماپرس

دارای خاصیت ضد پیری پوست

شاید بتوان گفت یکی از عواملی که تاثیر کاملا مستقیم بر سلامت پوست، مو و ناخن دارد، تغذیه‌ی افراد است. اگر به دنبال یک ماده غذایی مفید جلوگیری کننده از پیری پوست هستید، انجیر خشک گزینه مناسبی است. اکثر میوه‌های خشک خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی داشته و منبع خوبی از گالیک اسید، کاتچین، سایر ترکیبات فنلی محسوب می‌شوند که از آسیب استرس اکسیداتیو جلوگیری کرده و مانع از پیری پوست می‌شوند. زینک و آهن، دو ماده‌ی معدنی اصلی موجود در انجیر خشک هستند که در بهبود رشد موها و جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارند. در ادامه به لزوم مصرف مواد غذایی‌ای که شامل این دو ماده می‌شوند اشاره می‌کنیم.

روی Zink یکی از آن ماده‌های معدنی با اهمیت است که برای ترمیم پوست و موهای آسیب دیده از نیاز است. زینک یا همان روی، به عملکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول ها کمک می‌کند تا از ریزش مو جلوگیری شود. کمبود روی در بدن می‌تواند باعث ایجاد ضایعات پوستی، اختلال در سیستم ایمنی و کاهش سرعت بهبود زخم‌ها شود؛ پس همواره برای داشتن پوستی صاف و شفاف و موهایی سالم مواد غذایی‌ای که حاوی روی هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانید. وظیفه‌ی آهن (Iron) نیز اکسیژن رسانی به اندام مختلف بدن است. هر چقدر میزان آن در بدن بیشتر باشد، خستگی و بی‌حالی‌ها از بدن رخت می‌بندد.

انجیر خشک-کاماپرس

سلامت استخوان‌ها

سلامت استخوان‌ها در همه‌ی افراد چه کودک و چه مسن از اهمیت بالایی برخوردار است. خوردن غذاهای غنی از کلسیم راهی برای تقویت استخوان‌ها است. یک فنجان انجیر خشک تقریبا می‌تواند یک چهارم نیاز روزانه‌ی بدن به کلسیم را تامین کند. دریافت مقادیر کافی این ماده‌ی معدنی در رژیم غذایی روزانه از تحلیل استخوان‌ها و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. تحقیقات انجام شده در مورد این خشکبار نشان داده است ارتباطی قوی بین مصرف انجیر و سلامت استخوان‌ها وجود دارد و حتی جالب این است که محققان معتقدند محتوای مواد معدنی این میوه مشابه شیر مادر است.

به این ترتیب انجیر خشک به خاطر سطح بالای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر می‌تواند در برابر پوکی استخوان از بدن محافظت کند. این ماده‌ی غذایی مفید باعث رشد استخوان‌ها شده و از نازک شدن استخوان‌ها و از دست رفتن کلسیم در ادرار جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، انجیر خشک به خاطر محتوای آنتی‌اکسیدان‌های خود، دارای خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی و غیره نیز هست.

انتهای پیام

مرتبط با : حاجی بادومی
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز