قیمت گذاری جدید خودرو بر اساس چه معیارهایی خواهد بود؟

قرار است در قیمت گذاری خودرو از به جای قیمت گذاری دستوری، اسناد حسابرسی، هزینه‌ها و سود مصوب، به عنوان ملاک جدید در نظر گرفته شود.

به گزارش کاماپرس با اینکه قیمت خودورهای تولید داخل کشور هر روز بیشتر می شود، حالا خبر می رسد که قرار است تحول جدیدی در قیمت گذاری خودرو رخ بدهد. روح الله ایزدخواه رییس کمیته خودرو مجلس اعلام کرد قیمت شورای رقابت دستوری و کمتر از قیمت تمام شده خودرو است.او در این باره به بورس پرس گفت:« در رویه جدید، اسناد حسابرسی، هزینه‌ها و سود مصوب، ملاک قیمت گذاری خواهد بود .

قرار بود در شرایط کنونی و تا زمان نهایی شدن طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو، ساز و کار قیمت گذاری اصلاح شود و قیمت براساس فرمول سازمان حمایت تعیین شود و وزیر صنعت مصوبه شورای هماهنگی سران قوا را دریافت کند .این پیشنهاد وزارت صنعت بود که با آن مخالفت شد . چرا که قیمت‌های حاشیه بازار به دلیل بی ثباتی نمی‌تواند مبنای عمل خودروسازان قرار گیرد. بنابراین اگر فرمول قیمت‌گذاری اصلاح و مبنای عمل فرمول سازمان حمایت و قیمت گذاری براساس اسناد حسابرسی شده خودروسازان انجام شود، برای خودروسازان بهتر می‌شود.»

آریاک سفر

به گفته ایزدخواه در حال حاضر قیمت دستوری شورای رقابت کمتر از قیمت تمام شده خودرو است اما زمانی که قیمت بر اساس فرمول سازمان حمایت تعیین شود، اسناد حسابرسی، هزینه‌های تمام شده و سود مصوب، ملاک قرار می‌گیرد و قیمت‌گذاری از حالت دستوری خارج می‌شود.
خرداد ماه گذشته بعد از جلساتی که با حضور مدیران خودروساز، سازمان حمایت و شورای رقابت در وزارت صنعت برگزار شد، مقرر شد کمیته ای با حضور نمایندگانی از شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان تحت حکمیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، فرمول قیمت گذاری خودرو را مورد بازنگری قرار دهند و در روش قیمت گذاری خودرو بازنگری انجام شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز