قیمت عجیب دیگنیتی پرستیژ معاملات بورس را ابطال کرد

خودرو-کاماپرس
ژیوار

در روزهای پر رونق فروش خودرو در بورس کالا، خودروی دیگنیتی پرستیژ یک رکورد عجیب در معاملات را رقم زد و منجر به ابطال معاملات شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانک و بورس و بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سه روز قبل در ۲۳ آذر ۱۴۰۱ تعداد ۲۶ دستگاه خودروی «دیگنیتی پرستیژ» مشکی با تریم قرمز با قیمت پایه ۹۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه شد.

عرضه این تعداد محدود خودرو با استقبال زیادی مخاطبان مواجه شد و برای آنها ۷۱۹ تقاضا ثبت شد. در نهایت و با بالا گرفت رقابت برای خرید این خودروها این خودروها با قیمتی حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله شدند. قیمتی که شوکی بزرگ به فضای عرضه خودرو در بورس کالا وارد کرد. چرا که این بازار یکپارچه برای از بین بردن اختلاف قیمت واقعی خودروها با قیمت حبابی بازار به میدان آمده بود و اکنون در این بازار خودروی به قیمت دو برابر قیمت کارخانه به فروش رسیده است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

چرا که با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها نظیر مالیات ۹ درصدی، هزینه بیمه، شماره گذاری و… قیمت خرید دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا به عددی بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد و این تقریبا قیمتی بیش از دوبرابر قیمت مصوب کارخانه است. برخی رسانه ای این اتفاق را حاصل دستکاری غیرطبیعی بازار می‌دانند چرا که با عرضه خودرو در بورس کالا بازار دلالی خودرو آسیب دیده است. برخی رسانه ها نظیر خبرگزاری دولتی برنا از ابطال معاملات دیگنیتی پرستیژ خبر دادند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز