قیمت سیگار در سال 1400 چقدر گران می‌شود؟

یک مقام مسئول در انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی می گوید شرکت‌های تولید سیگار هنوز قیمت این کالا را گران نکرده اند اما به زودی افزایش قیمت سیگار انجام می شود. البته فروشندگان سیگار در بازار منتظر مجوز رسمی نمانده اند و قیمت ها را افزایش داده اند.

به گزارش کاماپرس، اغلب سیگاری ها چندان نسبت به قیمت سیگار حساس نیستند و قیمت این کالا را با کمترین گله پرداخت می کنند با این حال بد نیست آنها هم در سال جدید خود را برای افزایش قیمت سیگار آماده کنند.

برآوردها نشان می دهد این افزایش قیمت بر اساس وضعیت کنونی ارز و پیش بینی هایی که در مورد قیمت آتی دلار وجود دارد، در سیگارهای خارجی بیشتر از تولیدات داخلی خواهد بود.

هر بسته سیگار 1000 تومان گران تر می شود

گزارش‌های میدانی نیز حاکی از گران شدن قیمت سیگار در بازار است. محمدرضا تاجدار انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی با بیان اینکه شرکت‌های تولید سیگار، به جز یک شرکت، هنوز محصولات خود را گران نکرده‌اند، گفت: افزایش قیمتی که در مورد سیگار در بازار روی داده به خاطر افزایش تقاضای توزیع‌کنندگان عمده است.

آریاک سفر

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ۵۰۰ هزار تومانی هر کارتن سیگار به دلیل اعمال مالیات نخی، قیمت هر بسته سیگار تقریبا هزار تومان گران می‌شود. همچنین حقوق و دستمزد در سال جاری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و به طور کلی هزینه حامل‌های انرژی و حمل‌ونقل هم افزایش خواهد داشت. به گفته او این انتظار برای افزایش قیمت منجر به افزایش تقاضای توزیع‌کنندگان عمده شده تا بعد از اعمال قیمت جدید سیگار سود بیشتری ببرند.

تاجدار این را هم گفته است که در‌حال‌حاضر بیش از ۵۰۰ نوع محصول دخانی از ۹۰ برند قاچاق در بازار وجود دارد که بیش از ۴۵۰ محصول از آنها در محدوده قیمتی برندهای ایرانی قرار دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز