قیمت سیم مفتولی گالوانیزه چگونه تعیین می‌شود؟ / قیمت روز آهن آلات 19 بهمن 1401

یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی در صنایع مختلف، سیم مفتول گالوانیزه است. این محصول، مقاومت و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی در برابر آسیب‌دیدگی و خوردگی دارد. سیم مفتول گالوانیزه یکی از محصولات اولیه برای ساخت انواع توری و اقلام فلزی محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، قیمت سیم مفتولی گالوانیزه بر اساس روش تولید و کاربرد این محصول تعیین می‌شود. این مقطع فولادی، کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی و کشاورزی دارد. در ادامه مطلب، این محصول و کاربرد آن به طور خلاصه معرفی خواهد شد.

بیشتر از بازار آهن:

آریاک سفر

سیم مفتول گالوانیزه چیست؟

مفتول گالوانیزه از مفتول سیاه ساخته شده و سطح آن با فلز پوشیده می‌شود. به همین دلیل، سیم مفتول گالوانیزه به مفتول سفید نیز مشهور است. این پوشش فلزی یا گالوانیزه موجب افزایش دوام و مقاومت محصول خواهد شد. این محصول، در برابر رطوبت و اکسید شدن بسیار مقاوم است و همین مسئله باعث می‌شود تا بتوان از سیم مفتول گالوانیزه در آب و هواهای مختلف استفاده کرد.

کربن یکی از عناصر سازنده مفتول گالوانیزه است و به هر میزانی که این عنصر بیشتر باشد، سیم مفتولی سخت‌تری تولید می‌شود. بنابراین، مفتول گالوانیزه را می‌توان بسیار سخت و یا بسیار انعطاف‌پذیر تولید کرد. به علاوه، این مقطع فولادی دارای سطحی براق، صاف و صیقلی است. همچنین، سیم مفتول گالوانیزه به راحتی نصب شده و نحوه نگهداری از آن نیز آسان است.

روش تولید سیم مفتول گالوانیزه و کاربرد آن

این محصول به دو روش سرد و گرم تولید می‌شود و هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاصی نیز به مفتول گالوانیزه می‌بخشد. در روش تولید سرد، مفتول به وسیله سیستم‌های پیشرفته، اکسیدزدایی می‌شود. پس از این مرحله می‌توان با کمک جریان الکتریکی، لایه‌ای را بر روی سیم ایجاد کرد. روکش ایجاد شده بر روی سیم در روش تولید سرد، کمی نازک بوده و به همین دلیل، این محصول مقاومت چندانی در برابر رطوبت نخواهد داشت. با این حال، این مفتول انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

سیم مفتول گالوانیزه گرم اغلب با نام مفتول سفید شناخته می‌شود. این مفتول از طریق گالوانیزاسیون داغ حرارت داده شده و سپس در وان مذاب غوطه‌ور می‌شود. در این مرحله، مفتول گالوانیزه به یک روکش کاملاً مقاوم و زیبا مجهز خواهد شد. ساخت مفتول گالوانیزه با این روش موجب می‌شود تا در صورت تخریب پوشش، فلز مفتول به هیچ وجه آسیب نبیند. طول عمر بالا و مقرون به صرفه بودن از جمله ویژگی‌های سیم مفتول گالوانیزه گرم است.

به طور کلی از این محصول به عنوان حفاظ سیمی حیاط منازل، ایمن‌سازی پنجره‌ها، اتصال ساختمانی به یکدیگر، ساخت توری تقویت کردن کابل‌های برق استفاده کرد.

قیمت سیم مفتولی گالوانیزه

علاوه بر روش تولید، ضخامت سیم مفتول نیز بر قیمت مفتول گالوانیزه تاثیرگذار است. قیمت سیم مفتولی گالوانیزه گرم با ضخامت‌های مختلف به همراه قیمت برخی از مقاطع فولادی در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز