قیمت دلار 300 تومان ارزان شد/ سقوط دلار به کانال 27 هزار تومان

قیمت دلار بعد از چند روز مقاومت برای ماندگاری در کانال 28 هزار تومان، امروز شنبه 10 آبان 1399 با 300 تومان کاهش مواجه شد و به کانال پائین تر سقوط کرد.

به گزارش کاماپرس، بازار غیررسمی ارز ایران در حال باور کردن نتایج نظرسنجی های انتخابات آمریکا است. این نظرسنجی ها با تفاوت جزئی نسبت به هم بایدن را پیروز انتخابات می دانند و حتی شرط بندی های صورت گرفته در مورد نتیجه انتخابات هم بیشتر روی پیروزی بایدن بسته شده اند.

این درست است که منشا افزایش قیمت ارز برخی سیاست های ناکارآمد اقتصادی در داخل کشور است اما نمی توان این نکته را هم نادیده گرفت که اگر فشار بی امان تحریم هایی که ترامپ و تیم او بعد از خروج از برجام به ایران تحمیل کردند نبود، دلار قطعا اکنون در محدوده قیمتی بسیار پایئن تر از قیمت کنونی قرار داشت.

کاهش قیمت یورو همزمان با دلار

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، قیمت دلار در بازار آزاد امروز  با کاهش 300 تومانی به ۲۷,۷۰۰ (بیست و هفت هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۱.۰۹ درصدی داشته است. در بازار امروز قیمت یورو نیز نسبت به روز قبل ، با ۱۱ تومان کاهش، ۳۲,۵۹۷ (سی و دو هزار و پانصد و نود و هفت) تومان نرخ گذاری شد.

پوند امروز با کاهش ۰.۰۶ درصدی، از ۳۶,۲۷۱ (سی و شش هزار و دویست و هفتاد و یک ) تومان به ۳۶,۲۵۱ (سی و شش هزار و دویست و پنجاه و یک) تومان رسید. لیر ترکیه امروز با افزایش ۱.۳۴ درصدی، از ۳,۵۲۵ (سه هزار و پانصد و بیست و پنج ) تومان به ۳,۵۷۳ (سه هزار و پانصد و هفتاد و سه ) تومان رسید. همچنین دلار کانادا با افزایش ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۱,۰۲۵ (بیست و یک هزار و بیست و پنج ) تومان معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز