قیمت دلار و طلا و سکه بعد از عید فطر کاهش می‌یابد؟

لست سکند

تحولات بازار در دو ماه گذشته، شوک‌های بزرگی را به فعالان اقتصادی و حتی مردم عادی وارد کرده است.

به گزارش کاماپرس، رشد افسارگسیخته قیمت طلا، ارز و سکه در کنار جهش قیمت مسکن و خودرو قدرت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی را از کنشگران اقتصادی گرفته است. با این حال برخی عقیده دارند با پایان ماه رمضان و کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا رونق به بازارها برمی‌گردد و حباب موجود در قیمت‌ها فروکش می‌کند. هرچند این نگاه مخالفان و منتقدانی دارد اما هر دو گروه چشم به روزهای پایانی هفته دارند تا ببینند بازار به تمام شدن تعطیلات عید فطر چه واکنشی نشان می‌دهد.

تحریریه کاماپرس برای بررسی تاثیر ماه رمضان و تعطیلات عید فطر قیمت‌های دلار، سکه و طلا را روزهای قبل و بعد از عید فطر طی 5 سال گذشته مورد بررسی قرار داد.

البته نباید فراموش کرد که بازار بیش از آنکه متاثر از تقویم شمسی و قمری باشد تحت تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی و تحولات سیاسی است. ضمن اینکه شرایط سال 1399 با تمام سال‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد. بازار ایران به شدت تحت تاثیر سه عامل قرار گرفته است؛

اول تحریم‌های طولانی‌مدت و فرسایشی آمریکا علیه ایران

راز آسمان پایتخت

دوم رکورد ناشی از شیوع ویروس کرونا و 

سوم رشد بازار سرمایه و درگیر شدن تعداد زیادی از شهروندان با بورس.

به همین دلیل حتی تحلیل‌گران کارکشته نیز در مقایسه با گذشته با احتیاط بسیار زیادی اظهارنظر می‌کنند. برای مشاهده نتایج بررسی بازارهای سکه، دلار و ارز در روزهای قبل و بعد از عید فطر در 5 سال گذشته روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

بررسی قیمت سکه قبل و بعد از عید فطر طی سال‌های 1394 تا 1398

بررسی قیمت دلار قبل و بعد از عید فطر طی سال‌های 1394 تا 1398

بررسی قیمت هر گرم طلای 18 عیار قبل و بعد از عید فطر طی سال‌های 1394 تا 1398

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز