قیمت انواع مانیتور 26 مرداد 1401 / راهنمای کاربردی خرید مانیتور

مانتیور یا صفحه نمایش، یکی از مهم‌ترین اجزای هر کامپیوتر است؛ چرا که شما تمام فعالیت‌ها و کاربری‌های کامپیوتر را از طریق صفحه نمایش تجربه می‌کنید. از این رو برای خرید مانیتور باید دقت و حساسیت بسیاری صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کامپیوتر و مانیتور، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مانیتور کامپیوتر یا همان نمایشگر با ویژگی‌ها و مشخصات متفاوت و متنوعی تولید می‌شوند؛ بنابراین مهم‌ترین فاکتور در هنگام خرید مانیتور توجه به نیازهای شما از کامپیوتر است. تعیین ابعاد و اندازه مانیتور، میزان رفرش ریت، رزولوشن، قیمت و موارد دیگر باید در تناسب با نوع کاربری شما از صفحه نمایش صورت بگیرد.

برای خرید مانیتور به چه نکاتی توجه کنیم؟

پروسه خرید مانیتور در ابتدا به نظر سخت و پیچیده است؛ با این‌حال با توجه به چند نکته می‌توانید به راحتی مانیتور مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

اندازه مانیتور

اولین فاکتوری که در هنگام خرید مانیتور باید در نظر بگیرید، اندازه مانتیور مورد نیاز برای کار شما است؛ به عنوان مثال اگر نیاز به فضای بیشتری برای کار دارید مانند برنامه‌نویسی، ادیت و تدوین، گیمینگ و غیره، مانیتورهای بزرگ‌تر به درد شما می‌خورد. در غیر اینصورت خرید یک مانیتور بزرگ تنها فضای مفید شما را اشغال می‌کند.

آریاک سفر

رزولوشن صفحه

در حال حاضر، مانتیورها با سه رزولوشن: ۱۰۸۰p، ۱۴۴۰p و ۴K، طراحی و تولید می‌شوند. در تعیین رزولوشن مورد نیاز باید دقت کنید که هرچه ابعاد صفحه بزرگ‌تر باشد، به رزولوشن بیشتری نیاز دارید و برعکس. رزولوشن 4k در مانتیورها، بهتریت کیفیت را با استاندارهایی چون HDR ارائه می‌کنند. با وجود این، تعیین رزولوشن نیز به نوع کاربری شما از لپ‌تاپ بستگی دارد.

پنل مانتیور

سومین نکته توجه به نوع پنل مانیتوری است که خریداری می‌کنید؛ در طراحی و تولید مانیتور معمولا از پنل ال سی دی استفاده می‌شود. پنل ال اس دی خود دارای سه نوع TN، IPS و VA است. از میان این سه نوع پنل، مدل IPS بهترین نوع است که زوایای دید وسیعی را با دقت رنگ بسیار بالا ارائه می‌کنند.

رفرش ریت

سرعت تعویض رفرش ریت نیز یکی از فاکتورهای مهم خرید مانیتور است؛ هرچه میزان رفرش ریت بیشتر تصاویر با سرعت نرم‌تر و روان‌تری بر روی صفحه ظاهر می‌شوند. نرخ به روز رسانی 60 هرتز معمولا برای انواع کاربری مناسب است؛ با وجود این برای تدوین و ادیت ویدیو یا گیمینگ، رفرش ریت‌های بالاتر گزینه بهتری است.

مانیتورهای یونیوو

برند یونیوو یکی از برندهای معتبر ایرانی است که در حال حاضر انواع مانتیور و صفحه نمایشگر با قابلیت‌های متعدد و قیمت مناسب تولید و عرضه می‌کند. قیمت مانیتورهای یونیوو و دیگر محصولات این برند در ادامه آمده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : بهین تکنولوژی
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز