عرضه اولیه 5 شرکت زیرمجموعه «فملی» در دستور کار است

لست سکند

یک مقام مسئول در وزارت صنعت از برنامه ریزی برای عرضه اولیه سهام 4 تا 5 شرکت زیرمجموعه شرکت ملی مس – که خود با نماد فملی در بورس حضور دارد – خبر داد.

به گزارش کاماپرس،  معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به وضعیت مطلوب شرکت های معدنی و فولادی اظهار کرد: اخبار امیدوار کننده ای از زنجیره معدن و صنایع به زودی منتشر می شود.

سرمایه گذاری هنگفت در فولاد مبارکه و ملی مس

خداداد غریب پور با اشاره به طرح های توسعه و سودآور دو شرکت مهم فولاد و مس تصریح کرد:  دو شرکت ملی مس و فولاد مبارکه بیش از 4 میلیارد یورو پروژه سرمایه گذاری شده و توسعه ای دارند که به تقویت حقوق سهامداران می انجامد.

این مقام مسئول افزود: ارزش طرح های توسعه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی هم شامل 4.5 میلیارد یورو و 40 هزار میلیارد تومان است.

راز آسمان پایتخت

معاون وزیرصنعت با اعلام اینکه واگذاری سهام شرکت های وابسته به ایمیدرو در اختیار دولت و سازمان خصوصی سازی است از برنامه عرضه اولیه 4 تا 5 شرکت زیرمجموعه ملی مس برای عرضه اولیه خبر داد.

غریب پور همچنین درباره وعده ماه های قبل مبنی بر حمایت از سهام شرکت های معدنی و فلزی که 24 درصد ارزش روز بورس را تشکیل می دهند توضیح داد: طی ماه های اخیر ، ارزش بازارگردانی شرکت های ملی مس، فولادمبارکه، چادرملو و گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات و فولاد خوزستان به 8 هزار میلیارد تومان رسید. این شرکت ها علاوه بر بازارگردانی، با افزایش سرمایه اقدام بزرگی در جهت توسعه این بخش کرده اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز