سود شستا در سال مالی 1400 چقدر است؟

با وجود آن که سهام شستا در هفته های اخیر روند پرنوسانی داشته اما اخباری که از سود شستا منتشر شده نشان دهنده رشد سودآوری این هلدینگ در سال مالی منتهی به خردادماه 1400 است.

به گزارش کاماپرس، سهام شستا امروز نیز 1/96 درصد دیگر افت کرد و صف فروش برای آن تشکیل شد اما عملکرد این هلدینگ نشان می دهد نوسان های منفی شستا تداوم نخواهد داشت و اگر نگوئیم این سهام به روزهای متوالی سبز باز می گردد دست کم می توان گفت روزهای منفی متوالی نیز در سرنوشت سهامداران شستا دیده نمی شود.

شاهد مثال این مطلب این که رضوانی فر مدیرعامل شستا در تازه ترین اظهارات خود از سود خالص ۳۲هزارمیلیارد تومانی شرکت اصلی شستا (هلدینگ شستا) در پایان سال مالی 1400 خبر داده است.

روند سودآوری شستا بهبود پیدا کرد

اگر روند سودآوری این هلدینگ را طی سال های اخیر بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که شستا شیب صعودی سودآوری خود را افزایش داده به نحوی که سال 1398 سود خالص هلدینگ ‌شستا بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و در سالجاری یعنی سال 1399 سود شستا به رقمی بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و سال آینده یعنی در پایان خرداد 1400 سود شستا بعد از کسر تمام هزینه ها و به صورت خالص بالغ بر 32 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

آریاک سفر

نکته قابل توجه دیگر برای سرمایه گذاران بورسی که روند سود شستا را پیگیری می کنند، وضعیت سودآوری و عملکرد شرکت های تابعه شستا است. این شرکت ها در تازه ترین ارزیابی های انجام شده توسط سازمان مدیریت صنعتی در زمره صد شرکت برتر ایران قرار دارند به نحوی که هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) با یک پله ارتقاء  در رتبه هجدهم این فهرست قرار گرفته است.

علاوه بر این طبق رتبه بندی مذکور، شرکت های دیگر تابعه شستا همچون نفت پاسارگاد، پتروشیمی فن‌آوران و نفت ایرانول که از زیرمجموعه های تاپیکو به شمار می روند نیز با دستیابی به رتبه‌های ۷۰، ۷۵ و ۷۶ در فهرست یکصد شرکت برتر ایرانی قرار گرفته اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز