ریزش بیشتر نرخ سکه در انتظار یک شوک اساسی

امروز قیمت طلا نسبت به روز گذشته 0.42 درصد بالا رفت و به یک میلیون و 127 هزار و 500 تومان رسید. اما نرخ سکه همچنان در مدار کاهشی قرار دارد و با افت 25 هزار تومانی در مقایسه با دیروز، 11میلیون و 655 هزار تومان شد. به نظر کارشناسان هنوز نرخ سکه از اخبار سیاسی اثر می‌پذیرد.

به گزارش کاماپرس، فعالان معتقدند که امکان کاهش نرخ سکه تا سطح 11 میلیون و 500 هزار تومانی هنوز هم وجود دارد. ولی در سطح مذکور این فلز گرانبها از حمایت محکمی برخوردار است و برای شکست آن نیروی تازه کاهشی لازم به نظر می‌رسد. بازیگران بازار ارز معتقدند که در شرایط کنونی افزایش امیدواری‌ها نسبت به شروع مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها باعث شکل گیری فشار فروش زیادی در بازار سکه شده است. در صورتی که اندکی از این هیجانات سیاسی کم شود، امکان خروج بازار از مسیر نزولی به سرعت آغاز خواهد شد.

در حال حاضر معامله گران روی اخبار مربوط به احتمال شروع مذاکرات تمرکز دارند. هرگونه اخباری در این حوزه روی قیمت طلا و سکه موثر خواهد بود. روز گذشته خبر سفر معاون مسئول سیاست خارجی اروپا به ایران بسیار مورد توجه بود و این موضوع روی قیمت ارز اثر گذاشت. با این حال اخبار مربوط به برجام تا حدودی قیمت سکه را کاهشی خواهد کرد. قیمت سکه در صورتی به کانال‌های پایین‌تر نزول می‌کند که تحریم‌ها به طور کامل لغو و پول‌های بلوکه کشور آزاد شوند.

آریاک سفر

وضعیت امروز بازار جهانی طلا

قیمت اونس طلا هم نسبت به دیروز 0.51 درصد افزایش پیدا کرد و معادل هزار و 768 دلار شد. علت این رشد قیمتی نرخ اونس، افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم جهانی اعلام شده است. اما یک عامل مانع از رشد زیاد نرخ اونس در بازارهای جهانی شد و آن هم تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای جهانی بود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز