دلار 26 هزار تومانی هم متقاضی ندارد؛ در چنین شرایطی بازار ارز سودده است؟

حدود یک هفته است که دیگر از افت و خیزهای عجیب قیمت دلار خبری نیست. در حال حاضر این ارز مهم در محدوده 27 هزار و 388 تومانی قرار دارد. آمارها و الگوی بازار ارز در روز شنبه نشان دهنده این است که قیمت دلار دیگر توان صعود ندارد. حتی معامله گران دلار به داد و ستد آن در کانال 26 هزار تومانی هم تمایلی نشان نمی‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عملکرد بازار ارز در روز شنبه نشان داد که دلار توان زیادی برای ماندن در محدوده‌ بالای قیمت 27 هزار و 500 تومانی را ندارد. از طرفی هم نیروها و عملکردهای اثرگذار بر آن چندان قوی نیست که این ارز خارجی را پایین‌تر از قیمت 27 هزار و 200 تومانی ببرد. برخی فعالان بازار ارز معتقدند که بلاتکلیفی درباره برجام و اخبار پراکنده و بدون منبع موثق درباره آن، باعث شده که بیشتر معامله گران ارزی جانب احتیاط را در پیش بگیرند.

آریاک سفر

رفتار متفاوت معامله گران ارز

با این حال، به نظر بازیگران ارزی دو شیوه متفاوت را در پیش گرفته‌اند. گروهی از آن‌ها ترجیح می‌دهند در حال حاضر از بازار فاصله گرفته و نظاره گر اتفاقات چند روز آینده آن باشند. در واقع این گروه زمانی به بازار وارد می‌شوند که یا دلار سطح مقاومت بزرگ خود، یعنی محدوده قیمتی 28 هزار و 300 تومانی را بشکند یا حمایت مهم در مرز 26 هزار و 800 تومانی را از دست بدهد. هر یک از این موقعیت‌ها شرایط خاص خود را دارد و معامله گران حاشیه نشین این روزهای بازار را در قالب خریدار یا فروشنده به بازار می‌کشاند.

اما عده دیگری از معامله گران هستند که به سود کم هم رضایت داده‌اند و از همین نوسانات کوچک بازار بهره می‌برند. این گروه همراستا با حرکت کلی بازار، خرید و فروش‌های خود را انجام می‌دهند. در واقع می‌توان گفت همین افراد هستند که باعث ناپایداری رفتار قیمتی دلار در کوتاه مدت می‌شوند. برای این دسته از معامله گران نرخ حواله درهم سیگنال مهم خرید یا فروش دلار به حساب می‌آید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز