دارا سوم با تخفیف 20 درصدی به زودی پذیره نویسی می شود

الباقی سهام دولت در سه بانک مهم ملت، تجارت و صادرات که در صندوق سرمایه گذاری قابل معامله دارا سوم قرار گرفته به زودی و با ۲۰ درصد تخفیف پذیره نویسی عام می شود.

به گزارش کاماپرس، ارزش روز سهام باقیمانده دولت در سه بانک خصوصی شده ملت، ‌تجارت و صادرات، 24 هزار میلیارد تومان است. این سهام در حالی قرار است عرضه شود که معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقد است کسی از خرید آن ضرر نمی کند چون واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های دولتی متضرر نمی‌شوند.
عباس معمار‌نژاد معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پذیره نویسی سهام دارا سوم می گوید:« سهام این سه بانک مهم در صندوق داراسوم قرار داده شده است. وقتی کسی واحدهای سرمایه‌گذاری یک صندوق را خریداری می‌کند، ریسکش کمتر است. ممکن است قیمت یک سهم کم شود، اما سهم‌های دیگر آن را جبران می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.سود سالانه هر بانک به صندوق داراسوم واریز می‌شود و این صندوق نیز به نسبت تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری هر شخص، سود را بین آنها تقسیم می‌کند.»

تلاش برای رساندن پذیره نویسی دارا سوم به هفته اول آبان ماه

آریاک سفر

به گزارش فارس و بنا به گفته معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی پایان سال 1400 مدیریت صندوق‌های دارا یکم، تا سوم در اختیار دولت است و گفته شده است، هر کس بتواند حداقل یک دهم درصد از واحدهای سرمایه‌گذاری هر یک از این صندوق‌ها را داشته باشد، می‌تواند در مجمع عمومی صندوق و انتخابات هیأت مدیره شرکت کند و به مرور مدیریت این صندوق‌ها به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری واریز می‌شود.
معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی درباره زمان عرضه این سهام در بازار بورس می گوید:« تمام تلاشمان این است که در هفته‌های اول آبان‌ماه این صندوق داراسوم را در بورس ارائه کنیم و دارنده هر کد ملی می‌تواند واحدهای این صندوق را خریداری کند و الزامی به داشتن کد بورسی نیست. بنابراین آنهایی که کد بورسی دارند از طریق کارگزاری‌های خود یا از طریق شبکه بانکی و آنهایی که کد بورسی ندارند، از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری دارا سوم تا سقف 5 میلیون تومان اقدام کنند.»
برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار سهام و بورس عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز