خودرو یا دلار یا بورس؟ در شش ماه اخیر کدام بازار پرسودتر بود؟

افزایش قیمت دلار، تورم زیاد و تداوم تحریم‌ها علیه ایران باعث شده تا مردم برای حفظ ارزش دارایی خودشان، بیشتر به فکر سرمایه گذاری در بازارهای مختلف باشند. البته برای سرمایه گذاری باید میزان بازدهی انواع بازارها در مقاطع مختلف زمانی رصد شود تا در شرایط فعلی کشور، سرمایه گذاری به بهترین شکل انجام شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مرکز آمار ایران اطلاعات بازدهی بازارهای مختلف را در شش ماهه نخست امسال منتشر کرد. طبق این اطلاعات طی نیمه اول سال جاری، بازار خودرو بیشترین بازدهی را به ثبت رساند. اما خریداران طلا با کمترین میزان سود، نیمه نخست امسال را به پایان رساندند.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران بازار خودرو در شش ماهه اخیر 19 درصد سود به دست آوردند. طبق گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کالای بادوام، که شامل خودرو می‌شود، طی زمان مذکور 106 پله صعود کرد. در پایان سال گذشته این شاخص روی سطح 559 واحد بود، اما طبق گزارش تورم در پایان شهریورماه 1400، این شاخص در محدوده 665 واحدی قرار گرفت. در حالی سه ماهه نخست امسال میزان سپرده‌های بانکی بیشترین بازدهی را در بین دیگر بازارها داشتند و اغلب بازارها با افت شاخص قیمت مواجه بودند. اما خودرو با افزایش قیمتی که داشته، در پایان شهریورماه سال جاری به پربازده‌ترین بازار کشور تبدیل شد.

آریاک سفر

بازار دلار ؛ همچنان پربازده

میزان بازدهی دلار در پایان شهریورماه سال 1400 تقریبا به 10 درصد رسید. این ارز خارجی در آخرین روز تابستان امسال به میانگین قیمتی 27 هزار و 500 تومانی دست پیدا کرد.

مجموع بازار ارزهای خارجی در سه ماهه نخست سال جاری بازدهی 0.56 درصدی داشت و در رتبه دوم بیشترین بازدهی بازارها قرار گرفت. در آخرین روز کاری سال گذشته نرخ دلار 23 هزار و 963 تومان شد که این مقدار در 31 خردادماه تا حول 24 هزار و 99 تومان پیش رفت.

بازدهی 6 درصدی بازار بورس !

طی سال 1399 بورس با بازدهی 149 درصدی بیشترین سود را نسبت به دیگر بازارها رقم زد. اما در نیمه نخست امسال توانسته تنها بازدهی 6 درصدی را محقق کند و با این حال یکی از پنج بازار پربازده کشور باشد. برخی کارشناسان معتقدند که این بازار تا پایان سال جاری بازدهی 40 تا 50 درصدی را کسب خواهد کرد اما نباید انتظار داشت همانند دو سال گذشته این میزان به بالای 100 درصد برسد. بعد از بورس هم بیشترین میزان سود در شش ماهه نخست سال جاری، مربوط به سکه و مسکن بود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خودرو یا دلار یا بورس؟ در شش ماه اخیر کدام بازار پرسودتر بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز