حمله جسورانه هیوندای به بازار شاسی بلندها با سانتافه 2021

هیوندای سانتافه 2021 با طراحی جسورانه و کاملا متفاوت و بهبود عملکرد موتور، سیستم تعلیق، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی، برگ برنده کره ای ها در بازار خودروهای شاسی ‌بلند به شمار می رود.

به گزارش کاماپرس، این درست که شاسی بلندهای کره ای در جهان شناخته شده اند اما این خودروهای قدرتمند در بازار خودروی محدود ایران راه خود را در سال هایی که تحریم شدید کنونی حاکم نبود بهتر گشوده اند و شناخته شده تر هستند. در بین شاسی بلندهای کره ای هیوندای سانتافه از محبوبیت خاصی در کشور ما برخوردار است و علاقه مندان این خودرو مشتاقانه اخبار آخرین مدل سانتافه را پیگیری می کردند.

اکنون با رونمایی رسمی از هیوندای سانتافه 2021 می توان قضاوت بهتری از ماحصل تلاش کره ای ها برای حضور در بازار رقابتی خودروهای شاسی بلند دست یافت. بنا به اعلام زومیت مدل جدید سانتافه طراحی کاملا تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد. شاسی‌بلند هفت‌سرنشین سانتافه، اولین مدل در خط تولید اروپایی هیوندای است که به سمت پلتفرم «نسل سوم» این شرکت حرکت می‌کند.

 جلوپنجره و چراغ های متفاوت         

سانتافه 2021 کاملا متفاوت از مدل کنونی به‌نظر می‌رسد. تغییرات بصری در قسمت جلویی خودرو آغاز می‌شود؛ جایی که جلوپنجره بزرگ و جدیدی وجود دارد که دارای دو طرح مش متفاوت است. طرح جدید جلوپنجره نه‌تنها بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد، بلکه با چراغ‌های جلو نیز یکپارچه می‌شود. هیوندای همچنین چراغ‌های روشنایی روز LED را به شکل حرف T طراحی کرده است، که اگر از زوایای متفاوت هم به آن نگاه کنیم، چراغ‌های DRL خودرو ولوو Thor را یادآوری می‌کند.

آریاک سفر

ایمنی بیشتر سانتافه 2021

خودروساز کره‌ای می‌گوید که مدل به‌روزرسانی‌شده‌ی سانتافه مبتنی بر نسل سوم پلتفرم خودروهای هیوندای ساخته شده که نویدبخش بهبود در عملکرد، هندلینگ، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ایمنی است. گفته می‌شود این پلتفرم جدید از پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی ایمنی تصادف بهره می‌برد. مسئولان هیوندای می‌گویند که به لطف استفاده از روش چاپ «hot stamping» و ادغام صفحه فولادی با کشش بسیار بالا، این پلتفرم به سانتافه اجازه می‌دهد تا بهتر بتواند اثرات تصادف را جذب کند و درعین‌حال تغییر شکل اتاق را به حداقل برساند.

تغییرات داخل کابین

داخل کابین سانتافه نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. سیستم سرگرمی جدید مجهز به صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۲۵ اینچی روی داشبود نصب شده است، درحالی‌که در جلوی راننده، صفحه نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچی قرار دارد. طرح کنسول مرکزی نیز بسیار متفاوت از گذشته است و طراحی زاویه‌دارتری را با دکمه‌های بزرگ دراختیار قرار می‌دهد تا حالت‌های پارک، معکوس، خلاص و درایو (رانندگی رو به جلو) را به‌جای اهرم تعویض دنده سنتی ارائه کند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : هیوندای
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز