ترکیدن حباب 2 میلیون تومانی سکه با انتخاب «جو بایدن»

بر اساس اظهارات مسئولان اتحادیه طلا و جواهر از قیمت بیش از 16 میلیون تومانی سکه ، حدود 2 میلیون تومان آن قطعا حباب است و این درحالیست که برخی کارشناسان، انتخاب احتمالی «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا را سوزنی می دانند که حباب سکه را به سرعت تخلیه خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، بازارهای ایران دو هفته نفس گیر را پیش رو دارند چرا که هرچقدر هم این موضوع را ندیده بگیریم یا کتمان کنیم، برنده شدن نامزد جمهوری خواهان و یا نامزد دموکرات ها در انتخابات آمریکا، می تواند وضعیت بازارها را با تفاوت های فراوان،  دستخوش تحولات بزرگ کند.

در بازار سکه طی هفته های گذشته با پیشروی قیمت این کالا  و فتح پی در پی کانال های 13 ، 14، 15 و 16 میلیونی بودیم و اکنون نیز به نظر می رسد قیمت‌سکه برخلاف مسیر قیمت اونس طلای جهانی همچنان میل به پیشروی دارد.

افزایش حباب سکه با وجود کاهش 30 دلاری قیمت اونس جهانی طلا

بنا به اعلام ایسنا به گفته مسئولان اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر باتوجه به کاهش حدود ۳۰ دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی می‌رفت اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه سکه و طلا گران تر شدند.

آریاک سفر

از دیدگاه مسئولان اتحادیه طلا و جواهر تهران گران شدن سکه به دلیل افزایش نرخ دلار بوده است و در بازار سکه وضعیت اکنون به‌گونه‌ای است که قیمت سکه با حباب نزدیک به دو میلیون تومانی مواجه شده است.

تحلیل های کارشناسی منتشر شده در رسانه ها بر این نکته اتفاق نظر دارند که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، بازار ارز ایران با شوک کاهش قیمت مواجه خواهد شد چرا که مواضع این کاندیدای انتخابات گمانه زنی درباره احتمال گشایش اقتصادی و کاسته شدن از شدت تحریم ها را ایجاد کرده است.

در این صورت قابل پیش بینی است که با انتخاب بایدن حباب‌سکه نیز با سرعت تخلیه شود.

شایان ذکر است تازه ترین نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا همچنان بر پیش بودن نامزد دموکرات ها بر ترامپ مهر تایید می زنند با این 2 هفته تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده و تجربه نیز نشان داده است که نظرسنجی ها می توانند برخی واقعیت ها را ندیده بگیرند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ترکیدن حباب 2 میلیون تومانی سکه با انتخاب «جو بایدن»

  1. نقاد گفته:

    تشکر
    مشکل ما مدیریت است.
    دولت یک قانون موقت برقرار کنید که هرایرانی باید با کدملی سکه و دلار خریداری نماید.
    در گام بعدی از این افراد مالیات اتخاذ کنند.
    هر ایرانی در سال محدودیت خرید(سکه و دلار) داشته باشند.
    یارانه و کمک معیشتی این افراد هم می توان مورد عنایت قرار داد.(بازدارنده افراد با دارایی خرد)
    سوق دادن افراد به سمت بازار تولید.
    ما در کشور باید جلوی #دلالی را بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز