بیمه رایگان کارگران کارگاه های زیر 5 نفر حذف شد

بنیه مالی سازمان تامین اجتماعی به دلیل دریافت نشدن مطالبات این سازمان از دولت ضعیف شده است به همین دلیل از این پس کارگاه های زیر 5 نفر از معافیت بیمه ای برخوردار نخواهند شد.

به گزارش کاماپرس، طرح معافیت بیمه ای کارگاه هایی که شاغلان آنها زیر 5 نفر هستند اولین قربانی پرداخت نشدن مطالبات سازمان تامین اجتماعی است و این طرح برای کارگاه های جدید اجرا نخواهد شد. مدتهاست کارشناسان درباره تضعیف بنیه مالی سازمان تامین اجتماعی به دلیل دست اندازی های دولت به منابع این سازمان هشدار می دهند و اکنون می توان اثر ملموس تضعیف بنیه مالی این سازمان را مشاهده کرد.

دولت 300 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

روزنامه شرق در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ ماه گذشته بخش‌نامه‌ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی منتشر شد که در آن به عدم انجام تکلیف دولت در پرداخت تعهدات برای سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرده و تأکید دارد از تاریخ 1399.7.19 به این‌سو، کارگاه‌های جدیدالتأسیس زیر پنج نفر دیگر نخواهند توانست از معافیت بیمه‌ای برخورد شوند که این امر می‌تواند آسیبی جبران‌ناپذیر به اشتغال در کشور وارد کند.

آریاک سفر

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: «دولت به تأمین اجتماعی درحال‌حاضر 300 هزار میلیارد تومان بدهکار است و بدهی خود را به سازمان پرداخت نمی‌کند ». ‌خدایی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به‌واسطه تعهداتی که دولت پذیرفته و منابع آن را تأمین نمی‌کند، تحت فشار قرار گرفته است، ادامه می‌دهد: «سازمان تأمین اجتماعی به‌واسطه اینکه نمی‌تواند طلب خود را از دولت وصول کنند، مجبور می‌شوند سن بازنشستگی را افزایش و همچنین پوشش درمانی کارگران را کاهش دهند تا بتوانند نقطه سر‌به‌سر را ایجاد کنند. این بخش‌نامه اعلام می‌کند که آنچه را تعهدات دولت است تا به امروز انجام می‌دهد و بخشودگی بیمه به کارگاه‌های زیر پنج نفر را تقبل می‌کند اما از پذیرش تعهدات جدید در این زمینه معذور است».‌

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز