بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست و چه مزیت هایی دارد؟

لست سکند

بیمه درمان تکمیلی خانواده، بیمه نامه‌ای است که به افراد این امکان را می‌دهد به طور مستقل و بدون وابستگی سازمانی تحت پوشش قرار بگیرند و هنگام بیماری برای هزینه درمان دغدغه کمتری داشته باشند.

به گزارش کاماپرس به نقل از بیمه سی، هر فردی در طول زندگی خود خواسته یا ناخواسته بیمار می‌شود و باید به پزشک متخصص و درمانگاه مراجعه کند. وقوع کرونا باعث شد تا بسیاری از مردم درگیری این بیماری شوند و به فکر بیمه‌ای برای کاهش هزینه‌های درمان تمامی بیماری‌ها خود و خانواده‌هاشان بیفتند. با توجه به تورمی که شکل گرفته، هزینه درمانی اعم از جراحی، پاراکلینیکی، ویزیت و دارو بسیار بالا رفته است. این فشار هزینه‌‍‌ها باعث خواهد شد تا بیماران و خانواده‌های آن‌ها از لحاظ روحی و روانی نیز تحت فشار باشند و مشکلات آن‌ها چند برابر شود. خوشبختانه بیمه مرکزی شرایطی را فراهم کرد تا متقاضیان امکان دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی خانواده را داشته باشند.

قبلا تنها سازمان‌ها و کارخانه‌ها می‌توانستند پرسنل، کارگران و اعضای خانواده خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند. بنابراین تهیه این بیمه نامه برای اکثر مردم ممکن نبود. اما شورای عالی بیمه سال 1398 آئین نامه شماره 99 را به شرکت‌های بیمه‌ای ابلاغ کرد که به وسیله آن افراد امکان بیمه تکمیلی غیرگروهی، به صورت تک نفره و خانوادگی را دارند. در واقع دیگر برای داشتن بیمه تکمیلی خانواده نیازی به کارمند بودن نیست و متقاضیان امکان خرید بیمه نامه تکمیلی را به صورت مستقل دارند.

بیمه درمان تکمیلی خانواده چه ویژگی‎‌هایی دارد؟

بیمه تکمیلی خانواده نوعی بیمه نامه درمانی جداگانه است که به وسیله آن بیمه شده اصلی به همراه تمامی اعضای خانواده وی تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند. هر فردی این امکان را دارد با داشتن بیمه پایه، تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز قرار بگیرد. این بیمه نامه حتی هزینه برخی بیماری‌های سخت مانند حمله قلبی، سرطان، دندانپزشکی و بینایی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. در مجموع خدمات بیمه تکمیلی انفرادی یا خانواده شامل همه پوشش‌های بیمه‌های تکمیلی گروهی نیز می‌شود. اما از لحاظ هزینه، پرداختی بابت این بیمه تکمیلی از نوع سازمانی آن بیشتر است. کمترین مدت زمان انتظار برای این بیمه نامه سه ماه بوده و بیمه گران نیازی به سپری کردن دوره انتظار برای بیمه تمدیدی را ندارند.

حق بیمه درمان تکمیلی خانواده به میزان سقف تعهدات انتخابی بیمه نامه و نوع پوشش بستگی دارد و هر چقدر سقف تعهدات بیشتری باشد، مبلغ حق بیمه هر نفر بالاتر می‌رود.

راز آسمان پایتخت

بیمه درمان تکمیلی خانواده-کاماپرس

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی خانواده

موارد تحت پوشش بیمه نامه درمان تکمیلی شامل جبران هزینه‌های بستری و جراحی در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود، همراه بیمه شدگان بستری در بیمارستان که کمتر از 10 سال یا بیشتر از 70 سال سن دارند و هزینه‌های آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط به بستری شدن بیمه شدگان در مراکز درمانی یا انتقال بیمار بستری شده به سایر مراکز تشخیصی – درمانی طبق دستور پزشک معالج است.

در صورتی که فردی خواهان جبران هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین، هزینه‌های پاراکلینیکی، ویزیت، دارو، خرید عینک طبی و … باشد، باید حق بیمه اضافی پرداخت کند.

خرید راحت و آسان بیمه نامه تکمیلی از بیمه سی

افرادی که قصد خرید بیمه خانواده را دارند و می‌خواهند از خدمات آن برخوردار شوند، می‌توانند از طریق وبسایت بیمه سی اقدام کنند. بیمه سی سامانه آنلاین و اپلیکیشن جست و جو برای خرید بیمه نامه با بهترین قیمت است. این وبسایت با پشتوانه سابقه شرکت کارگزاری بیمه مستقیم تبریز راه اندازی شده و فعالیت می‌کند. در حال حاضر تمامی خدمات این وبسایت تحت نظر کارشناسان خبره حوزه مربوطه ارائه می‌شود.

این وبسایت برای ارائه خدمات به مشتریان مجوز فعالیت برخط، نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال و نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده است و مشتریان می‌توانند با آسودگی خاطر از این مجموعه خدمات دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه سی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز