بورس ، دلار 30 هزار تومانی را نپذیرفت

لست سکند

یک کارشناس بازار سرمایه در تحلیل وضعیت بورس گفت: در چند هفته گذشته بازار سرمایه ریسک کاهش قیمت دلار را در روند معاملات خود لحاظ می کرد و با وجود رسیدن دلار به حدود 30 هزار تومان، بورس این قیمت را قبول نکرد.

به گزارش کاماپرس، مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه افزود: بورس در حال رسیدن به یک نقطه تعادل جدید بود که موضوع قیمت گذاری دستوری محصولات گروه فولاد موجب دور شدن بازار از نقطه تعادل شد.

وی ادامه داد: مطرح شدن سناریو قیمت گذاری دستوری فولادی واکنش شدید بازار را به دنبال داشت و فشار فروش شدیدی که ایجاد شد عمدتا از این محل بود.

پتانسیل رشد بازار از پتانسیل نزول بیشتر است

رضایتی افزایش عرضه سهام به دلیل مبهم بودن نتیجه انتخابات آمریکا را دلیل دیگر منفی بودن بازار طی هفته جاری دانست و افزود: برخی از سرمایه گذاران بورس ریسک باقی ماندن در بازار را به دلیل ریسک نتیجه انتخابات آمریکا نمی پذیرند و عرضه سهام توسط آنها موجب نزولی شدن بورس شد.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام نود اقتصادی، این کارشناس بازار سرمایه مطرح شدن بحث افزایش نرخ سود سپرده بانکی را علت دیگر نزولی شدن بورس و ادامه دار شدن ریزش ها در هفته جاری برشمرد و گفت: جذاب شدن احتمالی بازار رقیب قطعا تاثیر خود را بر بورس خواهد گذاشت چنان که احتمال این موضوع نیز بر بازار سهام تاثیرگذار بود.

به گفته رضایتی، از این به بعد شاهد کاهش فروش ها در بازار سهام خواهیم بود چرا که پتانسیل رشد بورس اکنون از پتانسیل نزول بازار، بیشتر است. وی این را هم گفت که معاملات کنونی در بورس با دلار زیر ۲۵ هزارتومان انجام می‌شود. با مشخص شدن نتیجه انتخابات آتی آمریکا پول‌های نقد پارک شده به بورس سرازیر میشود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بورس ، دلار 30 هزار تومانی را نپذیرفت

  1. مرتضی گفته:

    این حرف از پایهمشکل داره
    حقوقی که در صف خرید و فروش بالای 100 میلیون می فروشه یعنی باید بازار بریزه
    تحلیلتون از پایه خطا داره جناب کارشناس
    اگه حقوقی ها دخالت نکنن بازار راه خودش رو پیدا می کنه اما شما(شایدم حقوقی) مردم را کودک 5 ساله تصور کردی که هر چی دوست داری میگی
    مردم می فهمن برادر
    کسر بودجه تامین شده حالا باید مردم نابود بشن جالبه نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز