بهترین وکیل حقوقی در تهران

وکیل حقوقی - کاماپرس
ژیوار

تخصیص به پرونده ها، اولین و مهم‌ترین قدمی ات که در مواجهه با هر مشکلی باید مشخص شود. این موضوع از آن بابت حائز اهمیت خواهد بود که مشخص می کند، برای حل و فصل موضوع مورد نظرتان به چه فردی مراجعه نمایید؟ وکیل حقوقی یا وکیل متخصص در امور کیفری؟ بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی، به فردی با تخصص متفاوت مراجعه می نمایند در نتیجه علاوه بر اتلاف وقت و هزینه گزاف، نتیجه مورد نظر را به دست نمی آورند. پس بدیهی است آشنایی و آگاهی از اینکه کدام وکیل برای کدام حوزه مناسب است اهمیت بالایی در حصول نتیجه دارد. اما آنچه در این مقاله بررسی می کنیم، عمده وظایف وکیل حقوقی و آشنایی با پرونده ها و موضوعاتی است که در صورت مواجهه با آنها، قبل از هر اقدامی باید از مشاوره تخصصی با وی به عنوان بهترین وکیل در تهران و شهرستانها بهره مند شد.

دعاوی حقوقی

دعاوی حال حاضر در دادگاه ها را به صورت بنیادی به دو نوع حقوقی و کیفری تقسیم می کنیم. از جمله این دعاوی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دعاوی کیفری در تخصص بهترین وکیل کیفری در تهران : سرقت، تحصیل مال نامشروع، کلاهبرداری، سرقت مسلحانه، قتل، فروش مال غیر
  • دعاوی حقوقی در تخصص بهترین وکیل حقوقی در تهران : الزام به تنظیم سند رسمی، غالب امور مربوط به شهرداری ها، غالب امور مطروحه در دیوان عدالت اداری

وکیل حقوقی

از آنچه از ابتدا تا بدین جا گفتیم، بر می آید که وکالت را با توجه به تخصص وکیل پایه یک دادگستری، در دو دسته حقوقی و کیفری می شمناسیم. در این بین وکیل حقوقی طبعا ویژگی ها، عمده وظایف و تخصص هایی دارد که نمی توان آنها را برای وکیل کیفری متصور بود.

در حقیقت ترجیه وکیل حقوقی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری فعالیت موثر در امور حقوقی است و نه کیفری. از این رو به دلیل فعالیت مستمر در این حوزه به تخصصی متمایز برای حل و فصل امور حقوقی دست می یابد که می تواند گره گشای مراجعین و موکلین وی باشد.

زمینه های فعالیت وکیل حقوقی

حال که با اصطلاح وکیل حقوقی برای وکلای پایه یک دادگستری آشنا شدیم، در این بخش بر آنیم تا شما را با بخشی از مهم‌ترین و کلیدی ترین فعالیت های طبق‌بندی شده این گروه از همکاران آشنا کنیم. این فعالیت ها به شرح زیر اند:

دریان سفر امید
تمونه دعاوی حقوقی در دادگاه ها حوزه کاری
الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ پایان کار، تخلیه ملک استیجاری،الزام به تحیل مبیع ملکی
امور قراردادها که شامل کلاهبرداری نمی شود قرارداد ها
تشکیل مجامع، ثبت برند و علامت تجاری، ثبت شرکت، انتقال سهام، افزایش و کاهش سهام شرکت های تجاری
دعاوی مربوط به سرقفلی به استثنای تصرف عدوانی، همه در حوزه امور حقوقی قرار دارند سرقفلی
تمامی امور مربوط به چک ها به غیر از موارد کلاهبرداری و صدور چک بلامحل چک
انواع طلاق، مطالبه نفقه، مطالبه مهریه، تمکین زوجه، حضانت فرزند خانواده
امور مربوط به ورشکستگی و انحلال شرکت های تجاری در انواع مختلف ورشکستگی و انحلال

در نظر بدارید که اموری مانند امور ملکی و امور و دعاوی مربوط به انواع چک، یمی توانند در بعضی موارد جنبه کیفری به خود بگیرند. از این به این دو زمینه فعالیت برای وکیل حقوقی، به طور مجزا و جداگانه نگاهی می اندازیم. با ما همراه باشید.

وکیل حقوقی متخصص در امور ملکی

امور ملکیکه در تخصص بهترین وکیل ملکی در تهران و شهرستانهاست،  از جمله اموری اند که هم در حوزه حقوقی جای دارند هم در حوزه کیفری. به عنوان مثال، بحث الزام به تنظیم سند رسمی را به عنوان امری حقوقی می شناسیم و در مقابل تصرف عدوانی یا فروش نال غیر را در دسته امور کیفری قرار می دهیم. لذا باید توجه نمایید که موضوع مورد نظر شما چیست؟ و با در نظر گرفتن عنوان دعوایی که در امور ملکی پیش رو دارید، انتخاب نمایید که آیا مراجعه به بهترین وکیل حقوقی را برگزینید یا به وکلای کیفری متخصص در امور ملکی مراجعه کنید.

وکیل حقوقی متخصص در امور چک

یکی دیگر از دعاوی که می توانیم در دو نوع کیفری و حقوقی به آن اشاره کنیم، دعاوی مربوط به چک هاست. این نوع دعاوی به شرح زیر اند:

  • دعاوی کیفری چک: شکایت در دادسرا و اعلام جرم تحت عنوان صدور چک بلامحل.
  • دعاوی حقوقی چک: اقامه دعوی علیه صادر کننده چک به طرفیت ظهرنویسان چک و محکومیت تضامنی هر دو آنها را به پرداخت وجه چک. ضمنا در نظر بدارید که در دعاوی حقوقی چک، اگر مبلغ پایین تر از 20 میلیون تومان باشد، مرجع رسیدگی شورای حل اختلاف خواهد بود و در صورت تجاوز مبلغ چک از 20 میلیون تومان باید در دادگاه های حقوقی مربوطه طرح دعوا شود. از جمله شرایط طرح دعوا چک به صورت حقوقی باید به موارد زیر توجه نمایید:
    • چک به صورت وعده دار صادر شود.
    • چک برای ضمانت انجام تعهد یا جهت انجام یک معامله صادر شود.
    • چک صورت سفید امضا باشد.
    • بدون تاریخ صادر شود.
    • وصول چک مشروط به شرط باشد.
    • برای یک معامله نا مشروع یا ربوی صادر شود.

بدیهی است در بین آنچه در دعاوی چک به آن اشاره کردیم، وکیل حقوقی یا بهترین وکیل چک در تهران می تواند راهنمای شما در دعاوی حقوقی مربوطه باشد و نه نوع کیفری آن.

بهترین وکیل حقوقی را انتخاب کنید

یکی از مهمترین و اساسی ترین دلایلی که انتخاب بهترین وکیل حقوقی در تهران و شهرستان ها را برای شما الزامی می کند، رسیدن به نتیجه مورد نظر در کوتاهترین زمان ممکن است. گاهی با طرع دعاوی اشتباه و طی مسیر نادرست یا پیچیده روند حصول نتیجه برای موکلین به چندین سال می انجامد. این در حالی است که وکیل ملکی متخصص، با توجه به تربه کافی در پرونده های متعدد در امور حقوقی، این توانایی را دارد تا با انتخاب درستترین را، این زمان را به حداقل برساند. از جمله مواردی که باید برای انتخاب وکیل حقوقی در نظر بدارید، از قرا زیر است:

  • سابقه کار
  • تسلط بر مواد
  • آشنایی با روال کار در شعب حقوقی
  • تجدید نظر خواهی

در ادامه یکی از مهمترین این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم. با مراجعه به سایت حقوقی و کیفری محمد حاجیلو و همکاران می توانید از راه های ارتباطی موجود به جهت مشاوره فوری با برترین وکلای در تهران استفاده نمایید.

وکیل حقوقی - کاماپرس

یکی از نکاتی که در انتخاب بهترین وکیل حقوقی بسیار تاثیر گذار است و در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، توانایی وی در تجدید نظر خواهی است. اما این توانایی را برای وی به دو صورت زیر متصور هستیم:

  • پرونده حقوقی که از ابتدا پیگیری امور مربوط به آن بر عهده وکیل مربوطه بوده است: در چنین مواردی آنچه از روند کار پیداست آن است که اضهارات، دفاعیات، مستندات و ادله وکیل در مراحله بدوی، مورد قبول مراجع قضایی واقع نگشته است. لذا در چنین مواردی وی باید با تکیه بر تجربه خود از نتیجه های حاصله در پرونده های مشابه قبلی، اقدام به ارائه مدارک و مستندات قانونی جدید نماید. تا بدین صورت بتواند نتیجه را به نفع موکل خود تغییر دهد.
  • پرونده حقوقی که در مرحله تجدید نظر به وکیل حقوقی واگذار می شود: عده ای از مراجعین با تکیه بر این تصور غلط که خود می توانند با استناد به اطلاعات محدود خود که از فضای مجازی به دست آورده اند، طرح دعوا نموده و نتیجه مطلوب را حاصل کنند، شخصا اقدام به اقامه دعوای مورد نظر خود می کنند. این در حالی است که هیچ گاه آگاهی جزئی افراد عادی، جای تخصص و تجربه وکلا را نخواهد گرفت و طبیعتا دعوا در مرحله بدوی با مشکل مواجه می شود و به مرحله تجدید نظر می رسد. در چنین مواردی انتظار می رود تا وکیل حقوقی از قدرت تحلیل بسیار بالایی برخوردار باشد. وی باید بتواند آنچه را که ت به مرجله تجدید نظر در پرونده گذشته است به صورت تخصصی تحلیل نماید و لیستی از کم و کاستی های ارائه شده در پرونده را بیابد. تا بتواند با توجه به وضعیت فعلی بهترین تصمیم را اتخاذ نموده و دفاعی درست را به جهت تغییر امور به نفع موکل خود ارائه دهد.

هزینه وکیل حقوقی

هزینه وکیل حقوقی عمدتا بستگی به حوزه ای دارد که قرار است برای شما به فعالیت ( طرح دعاوی و پیگیری)  بپردازد. به عنوان مثال، آیا برای حل و فصل امور ملکی به وی مراجعه کرده اید؟ یا برای یک طلاق ساده آن هم از نوع توافقی از وی راهنمایی و کمک می خواهید؟

در انتها آنچه در تعیین دستمزد وکیل و نحوه پرداخت آن اهمیت دارد توافق بین وکیل مورد نظر و موکلین است.

کلام آخر

به عنوان کلاه آخر و جمع بندی باید خاطر نشان شویم که به منظور ارتقا آگاهی و انتخاب درست وکلا این مقاله حول محور تخصص های بهترین وکیل حقوقی بود  .فاکتور هایی که در انتخاب یک وکیل حقوقی خوب باید در نظر بدارید را تماما در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول کاربران

برای چه اموری می توان به وکیل حقوقی مراجعه کرد؟

همانطور که گفتیم، وکیل حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری است که به طور تخصصی در اموری مانند: ملکی، خانواده، قراردادها و شرکت ها فعالیت می کند.

آیا وکیل حقوقی پرونده های کیفری را نیز می پذیرد؟

آنچه در این مقاله گفته شد، دلیل بر عدم توانایی وکیل حقوقی در راهنمایی مراجعین نسبت به امور کیفری نیست. وی با گذراندن واحد های مرتبط با امور حقوقی و کیفری تواما از مسائل و قوانین حاکم بر امور کیفری نیز آگاهی دارد. اما آنچه در فعالیت وکلا حرف اول را ی=می زند، تخصص و تجربه است. در نتیجه بهتر است امور کیفری را به وکلای متخصص در امور کیفری سپرد.

مبنای تعیین هزینه وکیل حقوقی چیست؟

آنچه که برای تعیین هزینه و حق الوکاله وکیل حقوقی به عنوان اصلی ترین مبنا در نظر می گیریم، … و میزان پیچیدگی آن است. هر پرونده با توجه به این موارد می تواند پیگیری و تخصص خاص خود را بطلبد در نتیجه بر حق الوکاله تعیینی و توافقی بین وکیل و موکلین، تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : دفتر حقوقی حاجیلو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز