برای خرید لاستیک آفرود به چه مواردی باید دقت کرد؟

یک لاستیک آفرود خوب می‌تواند به راحتی وسیله نقلیه را بر روی سنگ، شن و ماسه، خاک، برف، گل و لای و سطوح ناهمواره حمل کند. این تایرها، رانندگی را در جاده‌های خشن، ایمن‌تر کرده و چسبندگی بسیار فوق‌العاده‌ای در سخت‌ترین سطح دارد. برای خرید لاستیک آفرود مناسب باید اطلاعات جامعی از طراحی و الگوی آج، ترکیبات لاستیک، استحکام دیواره و… داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک و تایر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در این مطلب، به بررسی نکاتی که باید در هنگام خرید لاستیک آفرود به آن توجه داشت، می‌پردازد؛

به گزارش کاماپرس، لاستیک‌های آفرود الگوی آج تهاجمی‌تری دارند و بسیار بادوام هستند. دیواره‌های جانبی این لاستیک‌ها باید به قدری محکم باشد که در هنگام وارد شدن ضربه و صدمات ناشی از پنجر شدن، ایمنی سرنشینان را حفظ کند. به علاوه، تایرهای آفرود باید در هنگام یخبندان هم عملکرد بسیار بالایی داشته باشد و در دمای زیر صفر، نرمی و انعطاف‌پذیری خود را حفظ کند. به همین دلیل، بهتر است از لاستیک‌هایی با آج بزرگ و عمیق استفاده کرد و بهترین گزینه، لاستیک‌های Mud Terrain و لاستیک‌های All terrain هستند.

لاستیک‌های  All-Terrain

این لاستیک‌ها چسبندگی بسیار بالایی دارند و برای استفاده در جاده‌های آسفالت یا دیگر سطوح مناسب هستند. با این حال، لاستیک All-Terrain برای کسانی که صرفاً در جاده‌های مسطح و آسفالت رانندگی می‌کنند گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود. این نوع لاستیک، سبک نبوده و ممکن است در هنگام رانندگی کمی سر و صدا به همراه داشته باشد.

آریاک سفر

لاستیک‌های  Mud-Terrain

این نوع از لاستیک‌ها دارای طرح آج خاص و بزرگ است. در گذشته از لاستیک Mud-Terrain برای ماشین‌های کشاورزی در مزارع استفاده می‌شد. این تایرها برای جاده‌های خشن و ناهموار بسیار مناسب است؛ اما در جاده‌های شهری، سر و صدای زیادی ایجاد کرده و باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.

آج لاستیک‌های معمولی، شکاف‌های زیادی بین بلوک‌های آج خود دارند و همین امر باعث تجربه یک رانندگی آرام می‌شود. اما این طراحی برای لاستیک‌های آفرود اصلاً مناسب نیست و سبب می‌شود تا گل و لای موجود در جاده خاکی، چسبندگی لاستیک را کاهش دهد. به طور کلی، لاستیک‌های All-Terrain طراحی آج مناسب‌تر و دیواره جانبی ضخیم‌تری دارد.

یکی از لاستیک‌های آفرودی محبوب در بازار ایران، برند تراینگل است. این لاستیک در خودروهای هایلوکس، پرادو، پاترول، جیپ و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد بسیار خوبی دارد. کسانی که قصد خرید لاستیک آفرود و یا سواری را دارند می‌توانند با مراجعه به وبسایت لاستیک همپا از مشخصات و قیمت روز برندهای موجود در بازار مطلع شده و به راحتی اقدام به خرید نمایند. لاستیک همپا، امکان پرداخت وجه در محل و تضمین کیفیت و بازگشت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا خریدی مطمئن‌تر را تجربه کنند.

 

انتهای پیام

مرتبط با : همپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز