با وکلای خبره، پرونده مهریه خود را پایان دهید

مهریه منفعتی است که مرد در هنگام ازدواج به زن می‌دهد. دریافت آن حق قانونی زن است و در ضمن عقد یا بعد از انعقاد آن مشخص می‌شود. این سنت، واجبی است که در قرآن به وضوح به آن اشاره شده است.

به گزارش کاماپرس، اگر ازدواج شما در آستانه فروپاشی است و شرایط به دلیل دریافت مهریه برای شما سخت‌تر می‌شود، بهتر است هم‌اکنون با کمک وکلای متخصص در امر مهریه اقدام به تشکیل پرونده کنید. کاماپرس در ادامه به معرفی بهترین وکیل مهریه تهران می‌پردازد.

مهریه در اسلام

مهریه معمولاً به صورت مبلغی پول یا سایر اموالی تعریف می‌شود که زوجه از طریق ازدواج مستحق دریافت آن است. عقد نکاح از این جهت منحصر به فرد است که تعیین میزان مهریه، شرط صحت آن نیست. آیاتی در قرآن وجود دارد که شوهران را به مهریه دادن به همسرانشان توصیه می‌فرماید. این جملات نشان می‌دهد که مهریه برای زنان است، اما بهای آنان نیست. مهریه هدیه‌ای است که بر شوهران واجب است. زن با نکاح، مستحق دریافت مهریه می‌شود و در صورت تمایل می‌تواند به نفع شوهر از حق خود بگذرد.

قرآن می‌فرماید: به زنانی که با آن‌ها ازدواج می‌کنید، مهر آن‌ها را به میل و خیر خود یعنی بدون انتظار بازگشت، بدهید. با این حال، اگر به میل خود آن‌ها، بخشی از آن را به شما حواله کنند، می‌توانید با کمال میل از آن لذت ببرید. پیامبر اکرم(ص) همیشه قبل از عقد مهریه را به همسران خود اعطا می‌کردند. به دلیل فراوانی قرائن در مورد مهریه، مجتهدین در حلال بودن آن به اجماع رسیدند. پرداخت مهریه به جای اینکه یک هدیه صرف باشد، نمادی از عزم و اراده شوهر در ازدواج، عشق و احترام او به همسرش، تمایل او به مراقبت از همسر و تعهد او به مسئولیت‌های مالی است که مستلزم تشکیل خانواده می‌شود.

آریاک سفر

دریافت مهریه با بهترین وکیل مهریه تهران

دریافت مهریه اصولا هنگام طلاق صورت می‌گیرد. اما طلب مهریه پس از فوت همسر از دیگر مواردی است که بسیاری از بانوان را درگیر مسیرهای قانونی می‌کند. مهریه زن پس از فوت همسر، از ارثیه شوهر باید پرداخت شود. در بعضی شرایط و خانواده‌ها مشورت با بهترین وکیل تهران می‌تواند این مسیر را برای زوجه هموارتر کند.

حتی در شرایطی که مرد توانایی مالی مناسبی نداشته باشد به کمک یک وکیل خبره می‌توان با مراجعه به دادگاه، استحقاق زوجه در دریافت مهریه را به اثبات رسانید. پس از تایید دادگاه و زمان‌بندی آن جهت پرداخت مهریه، زوج موظف است که متناسب با دارایی خود، حق زن را بپردازد.

روند رسیدگی به پرونده مهریه چگونه است؟

این مسیر با اجرای ثبت اسناد مراجعه به دفتر ازدواج زوجین شروع می‌شود. استعلام اموال و دارایی زوج جهت توقیف، مرحله دیگری از پرونده مهریه است. اگر با وکلای خبره برای پرونده مهریه مشورت کنید و سپس شکایت کنید همیشه نتیجه بهتر و سریع‌تری خواهید گرفت. وکیل به شما در طرح شکایت کمک می‌کند تا بتوانید هوشمندانه انتخاب کنید و مصائب خود را بهتر به دادگاه منتقل کنید. پس از ثبت پرونده، می‌توانید با خیالی آسوده با همراهی بهترین وکیل مهریه تهران در انتظار اجرای عدالت باشید.

موسسه حقیقت گستر پارسیان، یک موسسه حقوقی با تعداد زیادی از کارشناسان و وکلای مجرب در زمینه طلاق و مهریه است. کادر تخصصی این شرکت با بهره‌گیری از بهترین وکیل تهران در پیش‌برد پرونده شما نهایت سرعت را به کار می‌گیرد. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت، از طریق تماس با شماره 09193756168 مشاوره تلفنی نیز دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز