با ترور قاسم سلیمانی طلای جهانی رکورد 7 ساله خود را شکست

لست سکند

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پی ترور قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایران توسط آمریکا، رکورد 7 ساله خود را شکست.

 

به گزارش کاماپرس به نقل از اکونومیست، قیمت طلای جهانی در روزهای اخیر به دلیل ترور قاسم سلیمانی از فرماندهان ارشد نظامی ایران توسط آمریکا و تشدید تنش این دو کشور با روند رو به رشد چشمگیر روبه رو شده و رکورد 7 سال گذشته خود را شکسته است.

بن برنانک، مدیرسابق بانک مرکزی فدرال آمریکا زمانی بیان کرده بود: هیچکس آینده بهای طلا را نمی‌داند ومن هم تظاهرنمی کنم که می‌دانم. او این جمله رابه هیئت مدیره شورای بانکداری آمریکا درسال 2013بعد از نوسان قیمت چندماهه این فلز گران‌بها بیان کرد. درک این که چرا نرخ طلا دراوایل امسال به اونسی(معادل35/28 گرم)1588 دلاررسیده است، سخت نیست.

یکی از دلایل این افزایش قیمت بی‌سابقه، ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته است.

راز آسمان پایتخت

به‌طور معمول، سرمایه‌گذاران دراین گونه مواقع به دنبال افزایش خطرات جغرافیایی-سیاسی، به دنبال سرمایه‌گذاری درطلا هستند.

قتل فرمانده قاسم سلیمانی بهای نفت راهم تغییر داده و برای اولین بار بهای نفت، ازماه می، %5 افزایش داشته و به بشکه ای 70 دلاررسیده است. درواقع، نرخ طلای جهانی از نوامبر 2018 تا به حال، %25 افزایش یافته است.

تحلیل‌گران سازمان مدیریت سرمایه‌گذاری جهانی، طلارا سرمایه‌ای بدون خطرات پیش فرض وتورم نام‌گذاری کردند و اگر تورمی در پیش باشد، سرمایه‌گذاران طلا را سرمایه‌ای مطمئن در شرایط تورم می‌دانند. کاهش نرخ بهره درسال‌های گذشته کمک کرد تا بهای طلا افزایش پیداکند.

در گذشته عده‌ای بر این عقیده بودند که “طلا برای هرکسی ساخته نشده است” و فلزی مطمئن برای سرمایه‌گذاری نیست. ولی وارن بافت،سرمایه گذارمعروف آمریکایی این نظریه را رد کرد و گفت طلا همیشه یک سرمایه گذاری منطقی است. همچنین جان مرگان، بنیانگذار بزرگترین بانک سرمایه آمریکا درباره طلا گفته است: سرمایه واقعی فقط طلا است و سایر سرمایه‌ها فقط اعتبارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز