بازاریابی دیجیتالی در زمان شیوع ویروس کرونا

لست سکند

بازاریابی دیجیتالی تجارت در زمان شیوع ویروس کرونا جزئیات و نکاتی دارد که اکنون می توان با تجربیات به دست آمده طی این دوران، این نوع بازاریابی را تحلیل و بررسی کرد.

به گزارش کاما پرس، اطلاعات زیادی در مورد Covid-19 وجود دارد؛ از جمله نحوه جلوگیری از آن، طرز صحیح شستشوی دست، رعایت فاصله اجتماعی و اینکه در صورت ابتلا چه باید کرد و …. . اما خارج از نگرانی های شخصی،نگرانی های شغلی برای صاحبان مشاغل کوچک هم وجود دارد که همه سعی دارند تا تاثیر مالی بر مشاغل خود را به حداقل برسانند. اگر شما صاحب مشاغل کوچک هستید، احتمالا سوالات دیگری هم مانند این سوال دارید؛

چگونه Covid-19 می تواند روی شغل من تاثیر بگذارد؟

چگونه باید تجارت خود را در این مدت به بازار عرضه کنم؟

اصلا باید در این مدت تجارت خود را به بازار عرضه کنم؟

راز آسمان پایتخت

جواب آخرین سوال قطعا بله است و دلیل این امر چیست. در این مواقع، برخی از تجار و صاحبان مشاغل تمایل دارند تا بازاریابی خود را متوقف کنند در حالی که هوشمندترین صاحبان شغل از این مسئله به عنوان فرصتی برای پیشبرد استفاده می کنند.

شما کدام یک هستید؟ شما به عنوان مالک یک شغل دو گزینه دارید:

1:خود را تسلیم کنید،هیچ تلاشی برای تبلیغات نکنید و قطعا نتیجه ای به دست نمی آورید.

2:سختی ها را به جان بخرید و از این فرصت برای پیشبرد خود استفاده کنید.

حال به این فکر می افتید که چگونه تجارت خود را در زمان ویروس کرونا به بازار عرضه کنید؟

اگر تجارت شما تولید دستمال کاغذی و ضد عفونی کننده دست است،نیازی به خواندن ادامه متن ندارید.

روش هایی برای استفاده از بازاریابی دیجیتالی:

1.بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

طبق گزارش بدست آمده، بسیاری از بزرگسالان در خانه شروع به کار کرده اند و بچه ها در خانه درس می خوانند و آموزش می بینند،بنابراین مردم بیشتر از همیشه وقتشان را در اینترنت می گذرانند.با افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی، صاحبان مشاغل به راحتی می توانند برند و تجارت خود را تبلیغ کنند.

2. بهینه سازی موتور جستجو

با توجه به شغل شما، آیا مصرف کنندگان، خدمات و محصولات شما را در گوگل جستجو می کنند؟ اگر پاسخ آری است، سئو یا بهینه سازی موتور جستجو،فرآیندی است که می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در صفحه رتبه بندی های برتر صفحه نتایج ظاهر شود.

3. بازاریابی ایمیلی

آیا واقعا به عنوان یک صاحب شغل از مشتریان خود چیزی می دانید؟آیا زمان این رسیده که ارتباطتان با مشتریان بالقوه قطع شود؟ بازاریابی ایمیلی،بهترین روش برای ارتباط با مشتریان است.شما می توانید از طریق خبرنامه های الکترونیکی مشتریان راغب خود را افزایش دهید و یا از دست ندهید.

4. تبلیغات در رسانه های اجتماعی و گوگل

هنگامی که کسب و کار ها مانند گذشته نیستند و فروش آنچنانی ندارند، صاحبان مشاغل یک واکنش مشترک دارند و جلوی همه تلاش های تبلیغاتی را می گیرند و این غلط است! هنوز یک سری از افراد زندگی عادی خود را دارند و مانند گذشته خرید می کنند. شما باید تجارت خود را برای این افراد تبلیغ کنید و اگر فضا به حالت عادی برگردد،اشخاصی که در حال حاضر خریدی نمی کنند قطعا بعد به سراغ محصول شما می آیند.

 

نکاتی درباره نحوه اجرای این تلاش های بازاریابی در طول Covid-19

در حالی که بسیاری از افراد نسبت به ابتلا به ویروس کرونا اقدامات احتیاطی انجام می دهند،لازم است به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد قبلا گرفتار این ویروس شده اند یا کسانی که گرفتار شدند را می شناسند.نشان دادن همدلی باعث می شود تا مشتری بیشتر از برند شما طرفداری کند و به آن احترام بگذارد.

بیایید چند نکته دیگر را با هم مرور کنیم:

از هشتگ های مربوطه استفاده کنیم

همانطور که اشاره کردیم،استفاده از رسانه های اجتماعی در این مدت افزایش یافته و یک روش برای بیشتر دیده شدن در شبکه های اجتماعی،استفاده از هشتگ است.یکی از هشتگ هایی که باعث می شود شما بیشتر دیده شوید،#جلوگیری از کرونا و هشتگ های مربوط به Covid-19  است.

شما می توانید از هشتگ های JOMO   به معنای لذت از دست دادن و FOMO ترس از دست دادن هم استفاده کنید.بسیاری از افراد از #JOMO  استفاده می کنند تا نشان دهند که با میل قرنطینه و توقف برنامه هایشان را پذیرفته اند.

بیاندیشید و اقداماتی برای دیده شدن کسب و کارتان انجام دهید.

برای اینکه کسب و کارتان را تعطیل نکنید کاری متفاوت انجام دهید.برای مثال،بسیاری از رستوران ها سالن غذاخوری خود را بسته اند اما غذای بیرون بر دارند و این امر باعث می شود تا مشتریان خود را از دست ندهند و حتی مشتری های جدیدی هم پیدا کنند.

فواید تلاش های بازاریابی در طول Covid-19

1. از رقبای خود پیشی بگیرید.

هرکاری که در این زمان انجام می دهید باعث می شود تا از رقبای خود پیشی بگیرید.این دوره را یک مسابقه بدانید حتی اگر کند هم بروید باز از رقبای خود جلوتر هستید.

2. اطلاعات بیشتری درباره مخاطب و مشتری های خود کسب کنید.

اگر اطلاعاتی درباره مخاطبین خود داشته باشید،می توانید در تولید محتوا که آنها را تبدیل به مشتری می کند دقیق تر عمل کنید.این اطلاعات به شما کمک می کند تا در راستای نیاز مخاطبین تولید محتوا انجام دهید.

3. رابطه بیشتری با مصرف کنندگان بالقوه داشته باشید.

چه یک شرکت تجارت به تجارت(طرف معامله تان یک شرکت دیگر باشد) چه یک شرکت تجارت به مصرف کننده باشید نیاز دارید تا مشتریان بالقوه تان را با خدمات و محصولات خود آشنا کنید.هر تجارتی می تواند از راهنمایی و هدایت مشتریان در قیف فروش خود بهره ببرد.

4. بر روی مشتریانی که آماده خرید هستند سرمایه گذاری کنید.

بسیاری از مشاغل به دلیل Covid-19 تعطیل شده است و این امر باعث شده تا مردم ندانند که از کجا کالا و خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

اگر که کسب و کار شما در این روز ها تعطیل نشده است پس به مردم اطلاع رسانی کنید.

5. خود را برای موفقیت بعد از Covid-19 آماده کنید.

زمانی که ویروس کرونا تمام شود آیا می خواهید که تبلیغات کسب و کارتان را از نو شروع کنید؟ یا می خواهید که از رقیب هایتان پیشی بگیرید؟

شما می دانید که اکثر صاحبان مشاغل آینده نگر هستند،بنابراین اجازه ندهید که ویروس کرونا شما را از این طرز فکر به آینده باز دارد.اکنون زمان توقف تلاش های بازاریابی نیست بلکه باید از این فرصت استفاده کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز