اپلیکیشن لایکی و اما و اگرهای آن

لایک

با وجود آنکه مارکت های داخلی مجاز به ارائه اپلیکیشن لایکی نیستند و فعالیت این اپلیکیشن در ایران ممنوع است اما لایکی طرفداران بسیاری در بین جوانان و نوجوانان ایرانی دارد.
به گزارش کاماپرس، تعداد کاربران اپلیکیشن لایکی در جهان از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشته است و از آنجایی که این اپلیکیشن علاوه بر یک ویرایشگر ویدیو، یک شبکه اجتماعی هم محسوب می شود، در برخی کشور ها محدودیت های سنی برای استفاده از آن لحاظ شده و حداقل سن مورد نیاز جهت استفاده از لایکی در ایالات متحده امریکا ۱۵ سال، در اتحادیه اروپا ۱۶ سال و در روسیه ۱۲ سال است.
اما در ایران به دلیل اینکه مارکت های داخلی مجاز به ارائه اپلیکیشن لایکی نیستند و لایکی عمدتا از طریق گوگل‌پلی در دسترس قرار می‌گیرد، کنترل این نرم‌افزار سخت‌تر شده است.
رئیس مرکز تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا،اپلیکیشن لایکی را یکی از پرچالش‌ترین شبکه‌های اجتماعی می داند و می گوید: این اپلیکیشن گریبان نوجوانان و جوانان را گرفته است و تمام خطوط قرمز اخلاقی را پشت‌سر گذاشته است.
علی‌محمد رجبی ادامه می دهد: محبوبیت لایکی به‌واسطه قابلیت‌های این نرم‌افزار در تنظیم و ویرایش عکس و فیلم است.
احتمال فیلترینگ لایکی
او ادامه می دهد: در مقابله با چنین پدیده‌هایی غالبا چند اقدام می‌توان انجام داد که از جمله مهم‌ترین آنها بحث فیلترینگ است که این امر در حوزه اختیارات پلیس نیست و مرکز ملی فضای مجازی، دادستانی و وزارت ارتباطات در رابطه با آن تصمیم‌گیری می‌کنند.
به گزارش دنیای اقتصاد، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با تشریح ماهیت شبکه اجتماعی لایکی می گوید: ماهیت این قبیل شبکه‌ها که امروزه از خارج از کشور مدیریت می‌شوند بر مبنای این است که چالش‌های فرهنگی ایجاد کنند، این نوع شبکه‌های اجتماعی این مشکل را دارند اما برخی همچون لایکی به شدت بیشتری در این زمینه مورد توجه قرار گرفته‌اند.
سرهنگ رجبی درخصوص عضویت شهروندان در چنین شبکه‌هایی اظهار می کند: قانون‌گذار برای عضویت در شبکه‌های مجازی مختلف جرم‌انگاری نکرده است، بنابراین چنین اقدامی و عضو شدن تخلف و جرم محسوب نمی‌شود زیرا در قانون تعریف نشده است.
به گفته او، آنچه که اهمیت دارد این است که رفتار مجرمانه یا یک محتوای مجرمانه در هر شبکه اجتماعی داخلی یا خارجی جرم شناخته می‌شود و مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز