اولین قربانی تب دنگی در کشور / آخرین وضعیت بیماری در تهران

ژیوار

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه موردی مبنی بر ابتلا به «تب دنگی» در شهر تهران گزارش نشده است، ادامه داد: یک نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده است.

به گزارش کاماپرس، دکتر شهنام عرشی در این باره گفت: حدود یک ماه پیش، بیماری تب دنگی در دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی «شهید بهشتی» و «ایران» شناسایی شد، اما این موضوع به معنی ابتلا به تب دنگی در شهر تهران نیست. موارد شناسایی شده جزو موارد وارداتی بودند.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر انتقال بیماری تب دنگی در بندر لنگه استان هرمزگان وجود دارد و لازم است موارد ضروری جهت جلوگیری از گزش پشه از سوی افراد و مسافران به شهرها و کشورهای آلوده رعایت شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۱ مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در کشور گزارش شده و یک نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده است، ادامه داد:  یک مورد فوتی تب دنگی، بیش از ۸۰ سال سن داشت و در امارات به این بیماری مبتلا شده بود.

تغییرات اقلیم و گرم تر شدن هوا در تخم گذاری و توسعه پشه آئدس و بیماری های منتقله از آن در دنیا موثر بوده است. در ۵۰ سال گذشته ۱۰ کشور دنیا به آئدس آلوده شدند ولی هم اکنون تعداد این کشورها به ۱۲۰ کشور رسیده است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز